10
ΙΑΝ

ΥΠΑ: Καταγγελίες ταξιδιωτών προς αεροπορικές εταιρείες


Αυξημένες σε σχέση με το 2009 ήταν τον περασμένο χρόνο, οι καταγγελίες ταξιδιωτών, εις βάρος αεροπορικών εταιρειών που παραβίασαν τους Κοινοτικούς κανονισμούς σχετικά με τα δικαιώματα του επιβάτη, για αδικαιολόγητη ματαίωση ή καθυστέρηση πτήσεως, για άρνηση επιβίβασης λόγω υπερκράτησης (overbooking) και για απώλεια ή φθορά αποσκευών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2010, το αρμόδιο γραφείο της ΥΠΑ δέχτηκε 602 καταγγελίες εκ των οποίων οι 517 αφορούν ακυρώσεις, καθυστερήσεις πτήσεων ή αρνήσεις επιβίβασης και οι υπόλοιπες 85 απώλεια ή φθορά αποσκευών. Το 2009, την ίδια χρονική περίοδο, η ΥΠΑ είχε δεχθεί 556 παρόμοιες καταγγελίες, άρα η αύξηση αγγίζει το 8,2%.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, οι εξειδικευμένοι υπάλληλοι της Υπηρεσίας, έδωσαν λύση υπέρ του επιβάτη σε ποσοστό 75%, ενώ οι υπόλοιπες βρίσκονται στο στάδιο της τελικής λύσης. Σε 11 εταιρείες που δεν συμμορφωθήκαν, επιβλήθηκαν πρόστιμα.

Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του Κοινοτικού κανονισμού 261/2004 οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να καταβάλουν αποζημιώσεις και να παρέχουν βοήθεια ( ανάπαυση σε ξενοδοχεία, γεύματα κ.λ.π) σε περιπτώσεις που αδικαιολογήτως ματαιώνουν ή καθυστερούν τις πτήσεις τους ή θεωρηθούν υπεύθυνες για φθορά ή απώλεια αποσκευών.

Το ύψος της αποζημίωσης αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των μιλίων της πτήσης.



Produced by