10
ΙΑΝ

YΠΑ: Παράλογα τα αιτήματα επιβατών, οι οποίoi έχασαν την πτήση τους


Παράλογα μπορούν να χαρακτηριστούν τα αιτήματα επιβατών, οι οποίοι για διάφορους λόγους έχασαν την πτήση τους, η τις αποσκευές τους, βρέθηκε αντιμέτωπη και το 2010 η ΥΠ Α, ενώ συνολικά οι καταγγελίες ταξιδιωτών σε βάρος αεροπορικών εταιρειών που παραβίασαν τους Κοινοτικούς κανονισμούς σχετικά με τα δικαιώματά τους αυξήθηκα κατά 8,2%.

Ακόμα και σεναριογράφος σε κωμωδίες του Λουί Ντε Φινές δεν θα είχε σκεφτεί να εντάξει στα σενάρια του αυτά που έστειλαν ως αιτήματα επιβάτες προς την ΥΠΑ.

• Επιβάτης του οποίου η πτήση ακυρώθηκε, νοίκιασε μόνος του ιδιωτικό αεροπλάνο πραγματοποιώντας VIP πτήση. Το ποσό που πλήρωσε ήταν υπέρογκο. Κατόπιν απαίτησε από την αεροπορική εταιρεία της οποίας η πτήση ακυρώθηκε, να το καλύψει και ασφαλώς η εταιρεία αρνήθηκε.

• Επιβάτης που ταξίδεψε σε χώρα της Αφρικής, δεν παρέλαβε την αποσκευή του και αναγκάστηκε να αγοράσει σε υπαίθρια αγορά από πανέρι…
μεταχειρισμένα εσώρουχα. Δεν είχε αποδείξεις της αγοράς και η εταιρεία αρνήθηκε να του καταβάλει το ποσόν.

• Ξένο διάσημο συγκρότημα που επρόκειτο να δώσει συναυλία στην Ελλάδα, δε παρέλαβε ποτέ τα μουσικά του όργανα, και τα ρούχα του show. Οι αποσκευές είχαν χαθεί και η συναυλία ματαιώθηκε. Τα εισιτήρια επιστράφηκαν και η εταιρεία που είχε αναλάβει τη διοργάνωση ζήτησε την παρέμβαση της Υ.Π.Α προκειμένου να αποζημιωθεί για όλο το ποσόν που έχασε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2010, το αρμόδιο γραφείο της δέχτηκε 602 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 517 αφορούν ακυρώσεις, καθυστερήσεις πτήσεων ή αρνήσεις επιβίβασης και οι υπόλοιπες 85 απώλεια ή φθορά αποσκευών. Το 2009, την ίδια χρονική περίοδο, η ΥΠΑ είχε δεχθεί 556 παρόμοιες καταγγελίες.

Βάσει του Κοινοτικού κανονισμού 261/2004 οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να καταβάλουν αποζημιώσεις και να παρέχουν βοήθεια ( ανάπαυση σε ξενοδοχεία, γεύματα) σε περιπτώσεις που αδικαιολογήτως ματαιώνουν ή καθυστερούν τις πτήσεις τους ή θεωρηθούν υπεύθυνες για φθορά ή απώλεια αποσκευών. Το ύψος της αποζημίωσης αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των μιλίων της πτήσης.

Οι εξειδικευμένοι υπάλληλοι της ΥΠΑ έχουν ήδη δώσει λύση υπέρ του επιβάτη σε ποσοστό 75%, ενώ οι υπόλοιπες βρίσκονται στο στάδιο της τελικής λύσης. Σε 11 εταιρείες που δεν συμμορφωθήκαν, επιβλήθηκαν πρόστιμα.
Produced by