10
ΦΕΒ

Παράβαση του ΚΟΚ το "Δεν πληρώνω"


Στην απόρριψη των προτάσεων των παραχωρησιούχων, που έχουν αναλάβει την κατασκευή των πέντε αυτοκινητοδρόμων, για αλλαγή των υποχρεώσεων τους, στο πλαίσιο των συζητήσεων αναθεώρησης των διοδίων, προέβη το υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και Δικτύων, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του νομοσχεδίου για τα το νέο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων, με το οποίο καταργείται το σύστημα Σουφλιά.

Ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Ρέππας , εξέφρασε την αντίθεσή του στη μεταβολή των συμβάσεων παραχώρησης και την πρόθεσή του να παραμείνουν ως έχουν, θεωρώντας πως σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρξει ανισομερής κατανομή των υποχρεώσεων εις βάρος των έργων και του ελληνικού δημοσίου.

Παρέθεσε τα οικονομικά στοιχεία χρηματοδότησης των πέντε μεγάλων έργων αναφέροντας πως το συνολικό κόστους τους ανέρχεται στα 8,7 δις ευρώ εκ των οποίων τα 2,3 δις ευρώ προέρχονται από το ελληνικό δημόσιο , τα 2,3 δις ευρώ από τα έσοδα διοδίων, τα 3,3 δις ευρώ από τραπεζικά κεφάλαια και τα υπόλοιπα 800 εκατ ευρώ από ιδίαν κεφάλαια των παραχωρησιούχων.

Ο υπουργός μίλησε μόνο για εξορθολογισμό των διοδίων στην κατεύθυνση εκλογίκευσης τους σε κλιμακωτή χρέωση ,ανάλογα με το αν είναι υπό κατασκευή ή όχι, για αναλογικότερα διόδια, με βάση τις χιλιομετρικές αποστάσεις και για πολιτική εκπτώσεων για τους συνεχείς χρήστες και τις τοπικές μετακινήσεις κατοίκων.

Ενω αντεδρασε κατά οσον αντιδρούν και δεν πληρώνουν τα διόδια σημειώνοντας ότι είναι υπέρ του κοινωνικού ακτιβισμού, όχι όμως στην παραβίαση των νόμων, τονίζοντας πως «κανείς δε μπορεί να προσδώσει στην Ελλάδα την ταυτότητα μίας χώρας όπου κυριαρχεί η ανομία».

Επίσης, επαλήθευσε την επικείμενη λήψη μέτρων μετατροπής της μη πληρωμής τους σε παράβαση του ΚΟΚ, αποφεύγοντας να δώσει περισσότερες πληροφορίες.

Από σήμερα αναρτάται στο διαδίκτυο το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων που αλλάζει άρδην το τοπίο στον κατασκευαστικό και μελετητικό τομέα της χώρας.
Οι βασικότερες ρυθμίσεις του είναι:

•Καταργείται το σύστημα επιλογής αναδόχου -με βάση μόνο τη χαμηλότερη οικονομική προσφορά για έργα με προϋπολογισμό από 5 εκατ και άνω και τα καινούργια κριτήρια ανάδειξης του κατασκευαστή θα στηρίζεται σε τρεις παράγοντες:

α) το πόσο σύντομα θα παραδώσει το έργο,

β) την οικονομική προσφορά του (παραμένει η σημαντικότερη παράμετρος )

και γ) το κατά πόσο προσφέρει περισσότερο χρόνο λειτουργίας και συντήρησης του έργου.

•Καταργούνται οι απευθείας αναθέσεις έργων από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την αιτία του επείγοντος που συντηρούσε το πελατειακό καθεστώς και η επιλογή θα γίνεται με κλήρωση.

•Καταργείται το πλαφόν έκπτωσης του 20% στα έργα και όσα έχουν προϋπολογισμό άνω των 300.000 ευρώ η βαρύτητα της έκπτωσης θα ανέρχεται στο 30% της τελικής αξιολόγησης και το υπόλοιπο 70% θα εξαρτάται από την τεχνική πρόταση.

•Ενιαίος κανονισμός κατασκευής για όλο το δημόσιο και των οργανισμών του (ΝΠΙΔ) με ελάχιστες εξαιρέσεις (π.χ ΔΕΗ)

•Διαχωρισμός πρόδρομων εργασιών και ανάληψης κατασκευής του έργου

•Τα έργα χωρίζονται σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες (κτηριακά, λιμενικά, συγκοινωνιακά, υδραυλικά), προβλέπεται σύμφωνο ακεραιότητας και σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής εποπτείας, παραγωγής και εκτέλεση έργων.


Produced by