14
ΦΕΒ

Αλλαγές στο ν/σ για τις αστικές συγκοινωνίες


Χάος θα επικρατήσει αύριο στην Αθήνα εξαιτίας της εικοσιτετράωρης απεργίας που έχουν προγραμματίσει οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ημέρα που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του κλάδου.

Αύριο δεν θα κυκλοφορήσει κανένα όχημα και όπως αποφάσισαν οι εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν το απόγευμα έξω από τη Βουλή, όπου θα πραγματοποιήσουν καθιστική διαμαρτυρία.

Η ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό δεν πρόκειται να τελειώσει με την ψήφιση του νομοσχεδίου, καθώς οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία έχουν εξαγγείλει νέα σειρά κινητοποιήσεων, αύριο με πεντάωρη στάση εργασίας 11.00 - 16.00,  ενώ πιθανόν να ανακοινώσουν κινητοποιήσεις και τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.

Θα πραγματοποιεί στάση εργασίας από τις 12:00 έως τις 16:00, στη συνέχεια οι εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν στην πλατεία Κοτζιά και θαι ακολουθήσει πορεία στη Βουλή.
 
Αλλαγές στο νονοσχέδιο

Σε διορθωτικές αλλαγές επί του νομοσχεδίου για τις Αστικές συγκοινωνίες για τον κατευνασμό των αντιδρώντων προχώρησε το υπουργείο Υποδομών. Συγκεκριμένα παγώνει τις μετατάξεις των μηχανοδηγών κυρίως στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, καθώς και τον υπολοίπων εργαζομένων στο ίδιο μέσω κατά 40 άτομα και στον ΟΑΣΑ κατά 10 άτομα.Το δημόσιο αναλαμβάνει τα χρέη των εταιρειών που συγχωνεύονται έναντι του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων, περιορίζεται από 5 σε 1% η αμοιβή του υποθηκοφύλακα για τις εκτάσεις των εταιρειών που συγχωνεύονται και προβλέπεται η δωρεάν μετακίνηση στις συγκοινωνίες για τα Άτομα με Αναπηρία.
 
Προς το τέλος του μήνα θα ξεκινήσει το πρόγραμμα εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, το οποίο προβλέπει μετατάξεις και συνταξιοδοτήσεις 1400 εργαζομένων, από 1500, νέες συμβάσεις εργασίας όσων παραμείνουν χωρίς προνομιακά επιδόματα, συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων από πέντε σε δύο (ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες στον οποίο η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και ένας για Σταθερές Συγκοινωνίες, όπου το Μετρό θα απορροφήσει το Τραμ και τον ΗΣΑΠ.), υπό την ομπρέλα του μητροπολιτικού φορέα ΟΑΣΑ, αξιοποίηση της περιουσίας και έλεγχο εισιτηρίων από ιδιώτες και ηλεκτρονικό εισιτήριο. Στο μητροπολιτικό φορέα θα ενταχθούν επίσης τα ΚΤΕΛ Αττικής και οι δημοτικές συγκοινωνίες.

Για τους εργαζομένους προβλέπεται η δημιουργία ενός ενιαίου μισθολογίου, προκειμένου να εξαλειφθούν οι μεγάλες μισθολογικές αποκλίσεις. Οι αλλαγές αυτές θα προωθηθούν μετά την μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από το σύνολο των 11.850 εργαζόμενων που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες.Ενώ οι αποχωρήσεις θα γίνουν στο πρότυπο του ΟΣΕ, προτού ξεκινήσει η διαδικασία των μετατάξεων θα ανακληθούν όλες οι αποσπάσεις για να υπάρξει καθαρή εικόνα για το πόσοι απασχολούνται .Αρχικά οι αιτήσεις μετάταξης θα υποβάλλονται εθελοντικά αφού κοινοποιηθούν οι θέσεις από το υπουργείο Εσωτερικών.

Ο εργαζόμενος θα έχει μία εβδομάδα να δηλώσει τρεις θέσεις προτίμησης σε όποια περιοχή επιθυμεί και μέσα σε ένα μήνα θα αναρτώνται και θα γίνονται οι τοποθετήσεις. Εάν ο αριθμός δεν καλυφθεί, η διοίκηση θα αποφασίσει με βάση το οργανόγραμμα σε ποιες θέσεις θα υπάρχει πλεονάζον προσωπικό και θα υποχρεώνει τον εργαζόμενο σε μετάταξη. Μετατάξεις μπορούν να γίνουν και μεταξύ των συγκοινωνιακών εταιρειών, ενώ στις νέες υπηρεσίες οι εργαζόμενοι θα αμείβονται με τη μισθοδοσία του ενιαίου μισθολογίου που προωθείται στο δημόσιο. Όσοι μείνουν στον ΟΑΣΑ, θα υπογράψουν νέες συμβάσεις εργασίας το περιεχόμενο των οποίων θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις των διοικήσεων με τους εργαζόμενους που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 30 ημέρες από την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Εάν δεν υπάρξει αποτέλεσμα το νέο καθεστώς θα επιβληθεί με νόμο.Ειδική Μονάδα Παρακολούθησης θα ελέγχει κάθε τρίμηνο την υλοποίηση των επιχειρησιακών σχεδίων και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%,τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Πέρα από το σύμφωνο ευθύνης, θα υπάρχει και μηνιαίος έλεγχος προκειμένου να αποφευχθούν αποκλίσεις και να προλαμβάνεται η δημιουργία ελλειμμάτων. Οι εταιρείες και ο ΟΑΣΑ θα ξεκινήσουν από μηδενική βάση, από τα χρέη του παρελθόντος καθώς το Δημόσιο θα αναλάβει το συσσωρευμένο έλλειμμα ύψους περίπου 3,8δις ευρώ.Στις προβλέψεις του νομοσχεδίου, είναι η μείωση της επιδότησης στο 40%, με προοπτική περαιτέρω μείωσης έως μηδενισμό, όσο οι ισολογισμοί των εταιρειών ισοσκελίζονται. Στόχος των αλλαγών είναι το έλλειμμα στο τέλος του 2011 δεν θα ξεπερνά τα 150- 155 εκ. ευρώ.
Produced by