14
ΜΑΡ

1.056 σχολεία λιγότερα μετά τις συγχωνεύσεις


Με 1.056 σχολεία λιγότερα, τα οποία καταργούνται ή συγχωνεύονται, θα βρει η επόμενη σχολική χρονιά καθηγητές και μαθητές. Ο νέος σχολικός χάρτης της χώρας ανακοινώθηκε χθες από το Υπουργείο Παιδείας.

Ο αριθμός των συγχωνεύσεων - καταργήσεων χαρακτηρίζεται έκπληξη, καθώς συγχωνεύονται συνολικά 1.933 σχολεία και προκύπτουν 877 νέα, από το σύνολο των 16.000 σχολικών μονάδων. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1.523 σχολεία και προκύπτουν 672 νέα σχολεία. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 410 σχολεία και προκύπτουν 205 νέα συγκροτήματα.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, πάντως, θα διατηρηθεί το πλαφόν των 25 μαθητών ανά τάξη, με μια προσαύξηση 10% μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Σε σχετικό δελτίο Τύπου επισημαίνεται εξάλλου ότι τα κριτήρια για τις συνενώσεις των σχολείων είναι αποκλειστικά παιδαγωγικά. « Το υπουργείο αλλάζει το σχολικό χάρτη της χώρας, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας στη δημόσια εκπαίδευση» αναφέρεται. «Δημιουργούνται σχολεία που εξασφαλίζουν τις απαιτούμενες υποδομές αλλά και τον απαραίτητο αριθμό μαθητών ώστε να λειτουργούν παιδαγωγικά και να εφαρμόζουν άρτια το ωρολόγιο πρόγραμμα».

Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων

Σε εγρήγορση καλεί η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης τους καθηγητές ώστε σε συνεργασία με τους γονείς να αντιδράσουν στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, ενώ μαθητές σχολείου, υπό συγχώνευση, στην Κοζάνη προχώρησαν ήδη σε κατάληψη.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών εκφράζει τη διαμαρτυρία του για το γεγονός ότι "τη στιγμή που δημοσιεύονται στο τύπο αναλυτικά οι επικείμενες συγχωνεύσεις, η ΟΛΜΕ περιμένει ακόμη τις προτάσεις του Υπουργείου".

Οι εκπρόσωποι των καθηγητών δηλώνουν "ανήσυχοι" και κατηγορούν το Υπουργείο ότι χρησιμοποιεί προσχηματικά τον διάλογο και τη διαβούλευση, προκειμένου να επικυρώσει ειλημμένες αποφάσεις.

"Δε θα ανεχτούμε για λογιστικούς λόγους, να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα, με την ταλαιπωρία των παιδιών των υποβαθμισμένων περιοχών και με την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, δηλαδή με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν Παιδεία. Δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα", αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Μέσα στην εβδομάδα θα συνεδριάσουν οι κατά τόπους ΕΛΜΕ, ενώ το Σάββατο οι πρόεδροι των οργάνων θα πραγματοποιήσουν συνέλευση, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Τσοτυλίου, στην Κοζάνη, απάντησαν ήδη με κατάληψη στην προωθούμενη συγχώνευση του σχολείου τους. Όπως υποστηρίζουν σε επιστολή τους, αντιδρούν στη συγχώνευση του σχολείου τους καθώς ήδη οι μαθητές διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στον προορισμό τους. "Σε άλλη περίπτωση θα χρειαζόμαστε ίσως και διπλάσια ώρα προκειμένου να έχουμε πρόσβαση στο αυτονόητο δηλαδή στη δημόσια εκπαίδευση", αναφέρουν.


Γ.Πεταλωτής: "Αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας, τόσο σε ουσία όσο και σε επίπεδο υποδομών"

Για αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας τόσο σε ουσία όσο και σε επίπεδο υποδομών και πιο ορθολογικής αξιοποίησης των εκπαιδευτικών και των υποδομών, μίλησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής αναφορικά με τη "σημαντική" πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας για το νέο σχολικό χάρτη.

Ο κ. Πεταλωτής τόνισε ότι αυτός προέκυψε με ξεκάθαρα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά κριτήρια που απαντούν και στα σύγχρονα δημογραφικά στοιχεία, αλλά και τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής της χώρας.

Σημείωσε δε ότι έτσι δημιουργούνται σύγχρονες και εύρωστες εκπαιδευτικές μονάδες που θα μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τις λειτουργίες του νέου σχολείου, ενώ παράλληλα αξιοποιείται το εκπαιδευτικό δυναμικό ακόμα καλύτερα.

Ερωτηθείς εάν θα καταργηθούν θέσεις εκπαιδευτικών και θα δημιουργηθούν σχολεία "μαμούθ", ο κ. Πεταλωτής σημείωσε ότι "οι εκπαιδευτικοί δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο" και πως "όσοι χρειάζονται, θα διορίζονται".

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε ότι τα κριτήρια με τα οποία δημιουργήθηκε ο νέος σχολικος χάρτης είναι κατά βάση παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά και δευτερευόντως οικονομικά.

Είπε ακόμη ότι δεν μπορεί η κυβέρνηση, στη σημερινή εποχή και ενόψει της λειτουργίας του νέου σχολείου, να αφήσει να υπάρχουν μονοθέσια και διθέσια σχολεία, "κάτι που μας γυρίζει στη δεκαετία του '50" και πως δεν πρέπει να υπάρχει αυτή η πολύ μεγάλη διαφορά στην εκπαίδευση που παρέχεται ανάμεσα στα παιδιά που πηγαίνουν σε σχολεία στα χωρία και εκείνα που πηγαίνουν στις πόλεις.

"Θα πρέπει όλοι μας και οι τοπικές κοινωνίες να αντιληφθούμε τι σημαίνει ποιοτική εκπαίδευση", υποστήριξε ο κ. Πεταλωτής.






Produced by