07
ΙΟΥΝ

ΣΠΥΡΟΣ ΚΟΥΡΟΥΠΗΣ: Η Ελλάδα δεν έχει προβάλει τον εαυτό της στη μεγάλη αγορά της Ινδίας


«Ποτέ στο παρελθόν η ελληνική πλευρά, είτε η πολιτεία είτε η επιχειρηματικότητα, δεν προσέγγισε με σοβαρότητα, σχέδιο και στρατηγική τη μεγάλη αυτή χώρα», σημειώνει μιλώντας στο ‘‘Χρήμα plus’’ ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ελληνο-ινδικού Επιμελητηρίου κ. Σπύρος Κουρούπης, ενώ ιδιαίτερα καυστικός εμφανίζεται σε ό,τι αφορά τους τομείς του τουρισμού και της ελαιοπαραγωγής. Επίσης, κάνει λόγο για «χαμένη ευκαιρία» αναφερόμενος στο «ναυάγιο» της εξαγοράς της ΣΕΚΑΠ από την ινδική Bommidala…

ΣTHN ΑΝΝΑ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ

(arampatzi@xrimaonline.gr)

 

Υπάρχει ενδιαφέρον από πλευράς Ινδίας για επενδύσεις στην Ελλάδα. Πού συναντούν εμπόδια και γιατί δεν προχωρούν;

Το ενδιαφέρον της Ινδίας είναι εξαιρετικά περιορισμένο. Ο λόγος είναι ότι ποτέ στο παρελθόν η ελληνική πλευρά, είτε η πολιτεία είτε η επιχειρηματικότητα, δεν προσέγγισε με σοβαρότητα, σχέδιο και στρατηγική τη μεγάλη αυτή χώρα. Μεγάλη όχι μόνο σε έκταση και πληθυσμό, αλλά σε προοπτική και δυναμική. Όλες οι ελληνικές κινήσεις είχαν μια ευκαιριακή οπτική και τη δημιουργία εντυπώσεων.

Η ουσία είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει προβάλει τον εαυτό της στην Ινδία, ούτε ως τουριστικό ούτε ως επιχειρηματικό προϊόν.

 

Ποιοί είναι οι τομείς επενδύσεων όπου το ενδιαφέρον είναι αυξημένο;

Οι τομείς στους οποίους θα μπορούσε να υπάρξει ενδιαφέρον και συνεργασία, είναι αυτοί της υψηλής τεχνολογίας, της ενέργειας, των μεταλλευμάτων, των τροφίμων και των αυτοκινήτων. Στη πραγματικότητα το ενδιαφέρον προς το παρόν εστιάζεται από την Ελλάδα προς την Ινδία: ελληνικές επενδύσεις και προσπάθεια ελληνικών εξαγωγών.

Σε αυτό το σημείο επιτρέψτε μου να σταθώ υπογραμμίζοντας δύο τομείς:

Ελαιόλαδο και ελιά: Επιτρέψαμε και πάλι σε Ισπανούς και Ιταλούς να εκπαιδεύσουν την ινδική κοινωνία στο ελαιόλαδο και τώρα ουδείς γνωρίζει την ποιότητα και τη σημασία της ελληνικής παραγωγής.

Τουρισμός: Δεκάδες αποστολές και επισκέψεις ανευθυνο-υπεύθυνων με μηδενικό αποτέλεσμα. Ο Ινδός τουρίστας γνωρίζει μόνο τα δεδομένα: Αρχαία Αθήνα, Μύκονος και Σαντορίνη.

 

Ποιος είναι ο ρόλος του Ελληνο-ινδικού Επιμελητηρίου;

Είναι γέφυρα επικοινωνίας, ανάπτυξης και προοπτικής. Με ιδρυτικά μέλη και δυναμικές επιχειρήσεις στους περισσότερους κλάδους της οικονομίας, στοχεύει στη συνεχή ενδυνάμωση των αμοιβαίων οικονομικών, εμπορικών και επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας. Φιλοδοξεί να φέρει πιο κοντά αυτή τη μεγάλη σε κάθε επίπεδο χώρα και να συνδέσει την Ελλάδα με το μέλλον.

 

Για το όλο εγχείρημα της προσέλκυσης επενδύσεων, υπάρχει συνεργασία με την κυβέρνηση;

Ακόμα όχι, αλλά ελπίζουμε ότι μόλις σταθεροποιηθεί η πολιτική κατάσταση στη χώρα θα μπορέσουμε να έχουμε την ευκαιρία να επεξεργασθούμε με τα αρμόδια υπουργεία ένα σχέδιο δράσεων.

 

Γιατί δεν ευοδώθηκε η συμφωνία για τη ΣΕΚΑΠ με την Bommidala;

Δεν θα σας απαντήσω εγώ σε αυτό το ερώτημα. Και ούτε κανείς άλλος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια καταπληκτική ευκαιρία που υπήρξε να γίνει μια πρώτη αρχή ινδικών επενδύσεων στην Ελλάδα, χάθηκε και ουσιαστικά δημιούργησε μια πολύ αρνητική εικόνα, στην ανύπαρκτη μέχρι σήμερα εικόνα που είχε το Ινδικό επιχειρείν για την Ελλάδα…

 

 

Produced by