12
ΣΕΠ

Γ. Μαργαρώνης: «Επανεκκίνηση της παραγωγής για αναστροφή του κλίματος»


Φορολογικό σύστημα, ανταγωνιστικότητα, ρευστότητα και Ειδικές Ζώνες Ανάπτυξης είναι μερικές από τις προτεραιότητες για την ανάταξη της οικονομίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χανίων, Γιάννη Μαργαρώνη. Και επειδή η παραγωγή είναι κεφαλαιώδους σημασίας, το Επιμελητήριο Χανίων συνέστησε πρόσφατα μία ομάδα, η οποία καταγράφει την τοπική παραγωγή ανά κατηγορία, ανά είδος και σχεδιάζει την υλοποίηση της στρατηγικής προώθησης των τοπικών προϊόντων.

 ΣΤΗΝ ΑΝΝΑ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ

(arampatzi@xrimaonline.gr)

 Η πραγματική οικονομία συρρικνώνεται. Ποιες είναι οι απαραίτητες κινήσεις για την αναθέρμανσή της;

 Ως γνωστόν, το 58% του τζίρου μιας επιχείρησης είναι έμμεσοι και άμεσοι φόροι και αυτό δεν βοηθά στην βιωσιμότητά της, πολύ περισσότερο σήμερα, εν μέσω κρίσης, που ο τζίρος έχει μειωθεί κατά 50%. Η μείωση της φορολογίας και η ρύθμιση χρεών είναι οι πρώτες κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να μπορέσει η επιχείρηση να πάει μπροστά, να κρατηθεί και να μην βάλει λουκέτο. Για να γίνουν επενδύσεις, το φορολογικό σύστημα επιβάλλεται να διασταυρώνει πλέον ηλεκτρονικά τα στοιχεία και να έχει βάθος πενταετίας. Παράλληλα, πρέπει να παταχθεί η γραφειοκρατία, να απλουστευτεί η διαδικασία εξαγωγών και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα με τα κατάλληλα μέτρα, να επιβραβεύονται οι συνεπείς επιχειρήσεις και να δοθούν κίνητρα για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Η «πολυπόθητη» ρευστότητα για την τόνωση της αγοράς να έρθει μέσω του τραπεζικού συστήματος, να ξεμπλοκαριστεί το ΕΣΠΑ και να διοχετευτούν τα 15 δισ. ευρώ στην πραγματική οικονομία. Τέλος, πρέπει να δημιουργηθούν ειδικές ζώνες ανάπτυξης για τις βιομηχανίες-βιοτεχνίες και να δοθούν κίνητρα για την μετεγκατάστασή τους.

 Ποιες δράσεις έχει αναλάβει το Επιμελητήριο για την προώθηση προϊόντων της περιοχής;

 Η βάση για την αντιστροφή του αρνητικού οικονομικού κλίματος είναι η απόκτηση θετικού εμπορικού ισοζυγίου, μέσω της επανεκκίνησης της παραγωγής, πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα. Τα Επιμελητήρια είναι οι φορείς εκείνοι που μπορούν να δώσουν το «έναυσμα» για τη δημιουργία προϋποθέσεων παραγωγής-προώθησης προϊόντων. Το Επιμελητήριο Χανίων συνέστησε πρόσφατα μία ομάδα, η οποία καταγράφει την τοπική παραγωγή ανά κατηγορία, ανά είδος, και σχεδιάζει την υλοποίηση της στρατηγικής προώθησης των τοπικών προϊόντων. Παράλληλα, ο φορέας μας προωθεί τα τοπικά προϊόντα, μέσω της κρητικής διατροφής στον κλάδο της εστίασης, στα σημεία λιανικής πώλησης και στα ξενοδοχεία.

Αναφορικά με τις εξαγωγές, που αφορούν προϊόντα όπως το λάδι, το κρασί, τα τυροκομικά, τα αρτοποιήματα, το πορτοκάλι κ.ά., ξεκίνησαν ήδη οι επαφές με ένα μεγάλο δίκτυο εμπόρων του εξωτερικού για την προώθηση τους σ’ όλο τον κόσμο. Επίσης, προγραμματίζονται στοχευμένες εμπορικές αποστολές σε διάφορους προορισμούς όπως Ευρώπη, Ασία, Αμερική, ενώ το Επιμελητήριο Χανίων συμμετέχει μαζί με άλλα 15 ελληνικά Επιμελητήρια και στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Eurofresh Fruits», το οποίο περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων– μια φιλόδοξη καμπάνια προώθησης των φρέσκων τοπικών φρούτων σε Ρωσία, Ουκρανία και Κίνα.

 Ακόμα και διεθνή μέσα αναγνωρίζουν ότι ο Δήμος Χανίων κάνει βήματα μπροστά, εξοφλώντας μέσα σε διάστημα 18 μηνών σχεδόν το σύνολο των χρεών της πόλης, περί τα 10 εκατ. ευρώ, και αυξάνοντας τα έσοδα. Τί πρέπει να γίνει ακόμα στα Χανιά για να υπάρχει αύριο τόσο για τους πολίτες, όσο και για τους εμπόρους;

 Πρέπει να υπάρξει ένα συνολικό σχέδιο για τις τοπικές επιχειρήσεις –που σε επίπεδο Νομού Χανίων φθάνουν τις 16.000– το οποίο μεταξύ άλλων αφορά σε:

- Περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού με αναβάθμιση των έργων υποδομής στις πύλες εισόδου (Αεροδρόμιο-Λιμάνι)

- Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου μέσω τουρισμού υπαίθρου-αγροτουρισμού

- Προώθηση και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων

- Ανάπτυξη-εκμετάλλευση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας προς όφελος της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας

- Ανάπτυξη νέων εμπορικών συνεργασιών με χώρες της Ν.Α. Ευρώπης, αφού η Κρήτη βρίσκεται σε κομβικό σημείο

- Διασύνδεση του Επιμελητηρίου με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα του νησιού για την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών και παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και

- Δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης στη πόλη των Χανίων για την εξυπηρέτηση του καταναλωτή.

Produced by