28
ΣΕΠ

«Στα σκαριά brand name για την Πελοπόννησο»


Η δημιουργία ενός «brand name» για την Πελοπόννησο, σε συνδυασμό με την προβολή αρκαδικών προϊόντων, είναι εδώ και ένα χρόνο βασικό project για το Επιμελητήριο Αρκαδίας, όπως τονίζει στο «ΧΡΗΜΑ plus» ο πρόεδρος του, Ιωάννης Μπουντρούκας.

 ΣΤΗΝ ΑΝΝΑ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ

(arampatzi@xrimaonline.gr)

 Η πραγματική οικονομία συρρικνώνεται. Ποιες είναι οι απαραίτητες κινήσεις για την αναθέρμανσή της;

Η πραγματική οικονομία δεν έχει πολλές αντοχές ακόμα. Θα πρέπει άμεσα να γίνουν κάποιες ενέργειες που θα της δώσουν μερικές ανάσες και θα κερδίσουμε λίγο χρόνο για να δούμε το θέμα της μακροπρόθεσμης ανάκαμψης. Θα σας αναφέρω επιγραμματικά κάποιες δράσεις που όλα τα Επιμελητήρια θεωρούμε απαραίτητο να προχωρήσουν άμεσα: α) Μεταρρύθμιση του ισχύοντος φορολογικού καθεστώτος, με βασική κατεύθυνση τη μείωση των φορολογικών συντελεστών επιχειρήσεων και πολιτών, β) πάταξη του παραεμπορίου και του λαθρεμπορίου, γ) άμεση διοχέτευση πόρων του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στις ελληνικές επιχειρήσεις και την πραγματική οικονομία και δ) υποστήριξη και αύξηση των εξαγωγών.

 Ποιες δράσεις έχει αναλάβει το Επιμελητήριο για την προώθηση προϊόντων της περιοχής; Πώς μπορούν να συμβάλλουν τα κατά τόπους Επιμελητήρια να αντιστραφεί το οικονομικό κλίμα;

Έχουμε ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο περίπου, μαζί με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τα υπόλοιπα Επιμελητήρια της Περιφέρειας, μία εκστρατεία για την προώθηση και προβολή των αρκαδικών προϊόντων και τη δημιουργία ενός «brand name» για την Πελοπόννησο. Αυτή η προσπάθεια περιλαμβάνει πολλές δράσεις, μεταξύ των οποίων η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, η επίσκεψη εμπορικών ακολούθων και επιχειρηματικών αποστολών από το εξωτερικό στην Πελοπόννησο, η δημιουργία σύγχρονων μέσων προώθησης και προβολής των προϊόντων μας και άλλες που σιγά-σιγά ξεδιπλώνονται. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο πλαίσιο της Περιφερειακής Έκθεσης «Αρκαδικό Πανόραμα», που έγινε φέτος στην Τρίπολη, συμμετείχαν διμερή Επιμελητήρια, όπως το Ελληνογαλλικό, το Ελληνοτουρκικό κ.ά., προκειμένου να μπορούν οι επιχειρήσεις να ενημερωθούν για τις δυνατότητες συνεργασίας με τις αντίστοιχες χώρες. Επίσης, στα τέλη Οκτωβρίου οργανώνεται από το Επιμελητήριο επιχειρηματική αποστολή στην Κύπρο για b2b συναντήσεις επιχειρηματιών, ενώ μέσω της Περιφέρειας Πελοποννήσου τα πελοποννησιακά προϊόντα θα παρουσιαστούν στη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών, στη SIAL, τον Οκτώβριο. Τέλος, το Επιμελητήριο ετοιμάζει την προβολή των πελοποννησιακών προϊόντων σε μία έκθεση στο κέντρο της Αθήνας, μέσα στο επόμενο διάστημα.

Η στροφή προς τον πρωτογενή τομέα και η εξωστρέφεια των παραδοσιακών μας προϊόντων σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και την προσαρμογή του στις απαιτήσεις του σύγχρονου επισκέπτη αποτελεί τη μόνη, κατά την άποψή μας, διέξοδο για την τοπική οικονομία.

 Ποια είναι η θέση του Επιμελητηρίου για τη δημιουργία επιβατικού αεροδρομίου και Διοικητηρίου στην Τρίπολη και πώς διαφαίνονται οι προοπτικές υλοποίησής τους;

Η ύπαρξη ενός πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη αποτελεί εδώ και χρόνια αίτημα των πολιτών και των φορέων, όχι μόνον της Αρκαδίας, αλλά και ολόκληρης της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Η δημιουργία του αεροδρομίου αυτού, το οποίο θα λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, τόσο με πτήσεις charter όσο και σε σύνδεση με ένα εμπορευματικό σταθμό στη Βιομηχανική Περιοχή της Τρίπολης, θα συμβάλλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στη σύνδεση της Πελοποννήσου με την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό και στην ανάπτυξη της Περιφέρειας. Η αξιοποίηση του αεροδρομίου, σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός εμπορευματικού σταθμού στην ΒΙΠΕ Τρίπολης και την παράλληλη αξιοποίηση των λιμανιών της Καλαμάτας και της Κορίνθου, μπορούν να μεταμορφώσουν την Περιφέρειά μας σε εμπορικό και τουριστικό κέντρο όλης της χώρας. Μαζί με το Διοικητήριο μπορούν να αποτελέσουν τις απαραίτητες υποδομές για την ανάπτυξη της περιφέρειας Πελοποννήσου.

 

 

 

Produced by