17
ΦΕΒ

Κυνηγούν σωματίδια …


του Κώστα Αδαμόπουλου

Τον τροχό φαίνεται πως ανακάλυψαν ξαφνικά στην Ελλάδα, τη στιγμή που στην Ευρώπη η πετρελαιοκίνηση επιτρέπεται σε όλες τις πρωτεύουσες.

Εδώ και χρόνια η απαγόρευση πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αφορμή τους ρύπους, έχει ως αποτέλεσμα οι κατασκευάστριες εταιρίες να προσφεύγουν στην Ε.Ε για την απελευθέρωση στη χώρα , και καταναλωτές που διαθέτουν ένα χωραφάκι στη περιφέρεια να δηλώνονται αγρότες… για να αποκτήσουν αυτοκίνητο με πετρελαιοκίνηση.

Το θέμα της πετρελαιοκίνησης επανήλθε για πολλοστή φορά στην επικαιρότητα, αυτή τη φορά από το υπουργείο Μεταφορών και συγκεκριμένα τον γενικό γραμματέα Χάρη Τσιόκα, ο οποίος με δηλώσεις του αποκάλυψε ότι η ηγεσία του υπουργείου εισηγείται να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση, καθώς είναι θετική σε μια τέτοια εξέλιξη.

Υποστήριξε ότι οι απόψεις που διατυπώνονται στο υπουργείο στηρίζονται επιστημονικά και περιβαλλοντικά, αν και ξεκαθάρισε πως τον πρώτο λόγο έχει το υπουργείο Περιβάλλοντος…

Από την πλευρά του το υπουργείο Περιβάλλοντος αποφεύγει να αποσαφηνίσει αν είναι υπέρ ή κατά της πετρελαιοκίνησης, καθώς αναμένει την ολοκλήρωση των μελετών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τους κινδύνους που δύναται να υπάρξουν για τη δημόσια υγεία.

Σύμφωνα με τους εισαγωγείς εμπορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων τα οφέλη για τους καταναλωτές θα είναι σημαντικά καθώς τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ έχουν πολύ μικρότερο ετήσιο κόστος χρήσης από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο και ταυτόχρονα θα ανεβούν οι πωλήσεις, με αποτέλεσμα να τονωθούν και τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας τα οποία προέρχονται από τα Τέλη Ταξινόμησης, τον ΦΠΑ αλλά και τον Φόρο Πολυτελείας.

Παράλληλα, υποστηρίζουν πως ότι οι ρύποι των κινητήρων diesel είναι πολύ πιο χαμηλοί από αυτούς των αντίστοιχων βενζινοκινητήρων.  Στο "παιχνίδι" μπαίνουν και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις οι οποίες κάνουν λόγο για επιδείνωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε περίπτωση άρσης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατηγών οχημάτων, καθώς ισχυρίζονται θα προκαλέσει ραγδαία αύξηση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και κατά συνέπεια έξαρση του φωτοχημικού νέφους και των συγκεντρώσεων όζοντος κατά τους θερινούς μήνες.

Τελικά βλέπουμε διάσταση απόψεων στην Κυβέρνηση για την απελευθέρωση πετρελαιοκινητήρων , καθώς το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει να επιτραπεί στις μεγάλες πόλεις, το υπουργείο Περιβάλλοντος εκφράζει ενστάσεις, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει κίνητρα για την κυκλοφορία μόνο υβριδικών αυτοκίνητων, η Ελλάδα έχει γεμίσει αγρότες, και οι περιβαλλοντικές επικαλούνται το καλοκαίρι και κυνηγούν σωματίδια …



Produced by