28
ΦΕΒ

ΟΤΕ: Περικοπές στα λειτουργικά έξοδα


Στην λήψη άμεσων μέτρων με στόχο να μειώσει το λειτουργικό κόστος και να διασφαλίσει τη βιωσιμότητά της προχωρά ο ΟΤΕ . Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, με δεδομένα τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς και τα οικονομικά αποτελέσματα του 2010, τα μέτρα αυτά είναι επιβεβλημένα, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και προκειμένου η εταιρεία να:

- αντιμετωπίσει τον εντονότατο ανταγωνισμό και τις ρυθμιστικές προκλήσεις,

- συγκρατήσει την πτωτική πορεία των εσόδων,

- επενδύσει στη συνολική εμπειρία του πελάτη,

- επενδύσει σε δίκτυα νέας γενιάς και νέες τεχνολογίες. Ήδη έχουν ξεκινήσει συγκεκριμένα έργα για μείωση του κόστους σε όλες τις λειτουργίες. Ειδικά σε ό,τι αφορά το κόστος προσωπικού, τα μέτρα που θα ισχύσουν στο αμέσως προσεχές διάστημα, εκ των οποίων κάποια αφορούν στο σύνολο των εργαζομένων και άλλα σε συγκεκριμένες κατηγορίες, είναι:

- Θέσπιση εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας στον ΟΤΕ αντίστοιχο με αυτό που ισχύει στον ιδιωτικό τομέα, δηλ. 40 ώρες την εβδομάδα, από 1η Μαΐου 2011.

- Μείωση κατά 15% των εξόδων κίνησης που λαμβάνουν οι προϊστάμενοι όλων των βαθμίδων, πέραν των προβλεπομένων με συλλογική σύμβαση εργασίας, από 1η Μαρτίου 2011.

- Μείωση της υπερωριακής απασχόλησης στο ελάχιστο δυνατό, από 1η Μαρτίου 2011, με την:

o καθιέρωση, σε όποιους τομείς είναι αναγκαίο, κυλιόμενων βαρδιών (π.χ. καταστήματα, call centers), για την πληρέστερη εξυπηρέτηση των πελατών του OTE,

o χορήγηση της προβλεπόμενης -από την εργατική νομοθεσία- αμοιβής για εργασία Κυριακές και αργίες, δηλ. με προσαύξηση +75% και μια μέρα ρεπό για 8ωρη εργασία αντί προσαύξησης +175% για 5ωρη εργασία, όπως εφαρμόζεται μέχρι σήμερα στον ΟΤΕ,

o πραγματοποίηση της προθέρμανσης και συντήρησης υπηρεσιακών οχημάτων εντός του ωραρίου.

- Κατάργηση των λεωφορείων που η εταιρεία διαθέτει οικιοθελώς για να μεταφέρουν το προσωπικό που εργάζεται στο Διοικητικό Μέγαρο του ΟΤΕ στο Μαρούσι με αναπροσαρμογή των οδοιπορικών κατοικίας, από 1η Μαΐου του 2011. Διατηρούνται τα λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού προς την Πάρνηθα -όπου βρίσκεται το Κέντρο Logistics / αποθήκες ΟΤΕ- καθώς και το λεωφορείο μεταφοράς προσωπικού μεταξύ Διοικητικού Μεγάρου και σταθμού ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα με αυξημένη συχνότητα δρομολογίων.

- Κατάργηση του επιδόματος οδήγησης υπηρεσιακού αυτοκινήτου από 1η Μαρτίου 2011.

- Μείωση του εφάπαξ bonus που χορηγείται κάθε χρόνο για την είσπραξη επισφαλών απαιτήσεων.

- Μείωση του επιδόματος ισολογισμού που χορηγείται σε ετήσια βάση.

Τα οφέλη από τα παραπάνω μέτρα αναμένεται να ανέλθουν σε 32 εκατ. ευρώ.
Ανακοινώνοντας τα παραπάνω μέτρα στους εργαζόμενους, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, δήλωσε σχετικά: "Ο ΟΤΕ βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που μας παρέχει η εργατική νομοθεσία, προχωρούμε σε αλλαγές και μέτρα απαραίτητα για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, προκειμένου να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας στον ΟΤΕ, το οποίο, σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας στην Ελλάδα αλλά και τις άλλες εταιρίες τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη, είναι εξαιρετικά υψηλό, με συνεχόμενη ανοδική τάση. Το κόστος εργασίας είναι το πιο σημαντικό στοιχείο της δομής του κόστους του ΟΤΕ. Ανέρχεται στο 46% αυτού ή στο 35,3% των εσόδων. Το 2010 διαμορφώθηκε στα 766 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας κατά 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα από τα πάγια! Η πορεία μεταμόρφωσης του ΟΤΕ σε μια ισχυρή ανταγωνιστική εταιρεία χρειάζεται να συνεχιστεί με ταχύτερους ρυθμούς. Το 2011 οι προσπάθειές μας για ανάσχεση του ρυθμού μείωσης των εσόδων και της κερδοφορίας μας θα ενταθούν. Συγχρόνως, κύριοι στόχοι μας παραμένουν η βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη και η δημιουργία μακροχρόνιας αξίας για τους μετόχους μας".
Produced by