08
ΔΕΚ

Γ.Παπανδρέου: «Να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία»


Μήνυμα εξωστρέφειας και αισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία έστειλε ο πρωθυπουργός, μιλώντας σε εκδήλωση του Υπ. Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την Ελλάδα της εξωστρέφειας.


«Θα τα καταφέρουμε και μπορούμε να μπορούμε να βγούμε από την κρίση» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως το 2011 θα προχωρήσουν περαιτέρω μεγάλες διαρθρωτικές και θεσμικές αλλαγές που όπως είπε είναι το όχημα μετάβασης στην βιωσιμότητα, στην κοινωνική δικαιοσύνη, στην σταθερότητα, για μια Ελλάδα χωρίς δάνεια και επιτηρήσεις.

Ο κ Παπανδρέου ζήτησε την συνεργασία των επιχειρηματιών στον τομέα των εξαγωγών και την αντιμετώπιση των δύσκολων θεμάτων όπως η μείωση των φόρων, ένα αίτημα που θέτει ο κλάδος.

Με μια προϋπόθεση σημείωσε ,να αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή , να μικρύνει η πίτα της μαύρης οικονομίας, ώστε να διευρυνθεί η φορολογική βάση.

Ο πρωθυπουργός μίλησε για αλλαγές στο κράτος έτσι ώστε να μην είναι εμπόδιο στην επιχειρηματική πρωτοβουλία και για να σταματήσει η αντίληψη που θεωρεί τον επιχειρηματία εκ των προτέρων ύποπτο.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι μπήκαμε σε κρίση επειδή είχαμε δυνατότητες και δεν τις αξιοποιήσαμε και τόνισε πως απαξιώσαμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα όπως και τις αξίες μας.

Έστειλε όμως το αισιόδοξο μήνυμα επισημαίνοντας ότι οι χρόνιες παθογένειες είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα για να βγούμε από την κρίση. Επεσήμανε δε ότι ξένοι αναλυτές αδυνατούν να αξιολογήσουν τις θετικές δυνατότητες που έχει ο λαός μας.

Έχουμε μια τεράστια δυναμική, είπε ο πρωθυπουργός, και το μεγάλο στοίχημα είναι να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία.

Στο φάσμα των μεγάλων αλλαγών που θα προχωρήσουν το 2011, είπε ότι θα αφορούν την ίδρυση και δανειοδότηση επιχειρήσεων στην ταχύτερη απονομή της δικαιοσύνης και στις τομές στο εκπαιδευτικό σύστημα.


Εθνικό Σχέδιο για εξαγωγές, επενδύσεις και τουρισμό

Ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, παρουσίασε το σχέδιο εθνικής στρατηγικής στις εξαγωγές που στηρίζεται στο εθνικό brand που πιστοποιεί την ποιότητα και την αυθεντικότητα των προϊόντων και που στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: στις εξαγωγές, στις επενδύσεις, και στον τουρισμό.

Αναφερόμενος στην σημερινή κατάσταση των εξαγωγών, ο κ. Χρυσοχοϊδης τόνισε ότι «είναι χαρακτηριστικό πως λιγότερο από το ένα πέμπτο των μεγαλύτερων εξαγωγικών επιχειρήσεών μας πραγματοποιούν εξαγωγές που ξεπερνούν το 50% του κύκλου εργασιών τους. Αξιοποιούμε ελάχιστα την άνοδο του παγκόσμιου εμπορίου με αποτέλεσμα μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των εξαγωγών μας να κατευθύνεται σε μεγάλες, ώριμες ή αναδυόμενες αγορές όπως η Βόρεια Αμερική, η Ρωσία και η Κίνα».

Όπως προσέθεσε, το ποσοστό συμμετοχής των εξαγωγών μας στο ΑΕΠ είναι μόνο 8.7%.«Και να σκεφτείτε ότι αυτό είναι ένα ήδη αυξημένο ποσοστό, αφού το 2009 ήταν κάτω από το 8%. Αρκεί να αναλογιστούμε πως το αντίστοιχο ποσοστό για την Ισπανία είναι πάνω από 16%, δηλαδή διπλάσιο, για την Πορτογαλία πάνω από 20%, για την Ιρλανδία και για την Ολλανδία ξεπερνά το 50%. Όπως αντιλαμβανόμαστε, είναι ανάγκη να κινηθούμε άμεσα και αποτελεσματικά»

Στα πλαίσια του σχεδίου δημιουργείται ταμείο εξωστρέφειας μέσα στο πρώτο 3μηνο του 2011 με την ονομασία “Go 2 Market” που θα διαθέτει δημόσιο κεφάλαιο ύψους 70 εκατ. ευρώ περίπου.

«Ξεκινάμε λοιπόν τον πρώτο κύκλο του με 70 εκατ. € και είμαστε έτοιμοι για όσα περισσότερα χρειαστούν, ανάλογα με τη ζήτηση», τόνισε ο κ. Χρυσοχοϊδης.

Στόχος του υπουργείου είναι η προκήρυξη προγραμμάτων από την άνοιξη του 2011. Οι εταιρίες θα καταθέτουν ένα πρόγραμμα δράσης (action plan) για την ολοκληρωμένη βελτίωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς τους, το οποίο μεταξύ άλλων και ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, θα περιέχει τις εξής επιλέξιμες δαπάνες: πιστοποίηση προϊόντων, έρευνα και τεχνολογία (R&D), σχεδιασμό συσκευασίας/παρουσίασης, προβολή μέσω συγκεκριμένων εκθέσεων, πολύγλωσσα websites, λογισμικό e-commerce, αλλά και οποιονδήποτε αναγκαίο εξοπλισμό.

Παράλληλα, άμεσα δημοσιεύεται ήδη στην ιστοσελίδα πρόγραμμα μέσω ΕΣΠΑ για εξαγωγικές επιχειρήσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ χωρίς τραπεζική διαμεσολάβηση. Μέσω αυτού καλύπτονται ενέργειες προβολής, πιστοποιήσεις, άϋλη υποστήριξη, δαπάνες πληροφορικής και άλλες επιλέξιμες δαπάνες.


Το Εθνικό Συμβούλιο Εξαγωγών, όπως επισημάνθηκε, δεν δικαίωσε τις προσδοκίες, για αυτό και απορροφάται από το Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

«Για πρώτη φορά διαμορφώνουμε μια στρατηγική που καλύπτει συνολικά την έννοια της εξωστρέφειας και όλες τις επιμέρους παραμέτρους της, από την υιοθέτηση ενός εθνικού brand μέχρι την ανασύνταξη των αρμόδιων δημόσιων φορέων» τόνισε ο υπουργός.
Produced by