23
ΔΕΚ

Αλλαγές σε τιμολόγια και δρομολόγια στον ΟΣΕ


Αλλαγές σε τιμολόγια και γραμμές έρχονται από τον νέο έτος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με στόχο να περιοριστούν τα υπέρογκα ελλείμματα της επιχείρησης και να καταστεί πλέον βιώσιμη μέσα στο 2011 έχουν δρομολογηθεί συγκεκριμένες διαρθρωτικές αλλαγές.

Ειδικότερα, σε ότι αφορά τα τιμολόγια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι η τιμή των κοινών αμαξοστοιχιών θα είναι ανταγωνιστική των τιμών των αντίστοιχων δρομολογίων του ΚΤΕΛ . Ενδεικτικά, η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Καλαμπάκα από 8,90 διαμορφώνεται στα 15 ευρώ, τη στιγμή που η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνα -Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ, παρόμοια με το ΚΤΕΛ. Για τα Inter City η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ, με χρόνο ταξιδιού λιγότερο των 5 ωρών.

Παράλληλα θα εφαρμοστεί ένα σύστημα το οποίο παροχής εκπτώσεων σε επιβάτες που κλείνουν έγκαιρα εισιτήριο (για παράδειγμα 20% έκπτωση για 3 μέρες προ-πώληση) και βοηθούν στην καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού, καθώς και σε πελάτες που χρησιμοποιούν συχνά το τρένο μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και δεν επιβαρύνουν την εταιρεία με το κόστος έκδοσης εισιτηρίου.


Επιπλέον το σιδηροδρομικό έργο θα ενισχυθεί με συμπληρωματικές οδικές μεταφορές, που θα τροφοδοτούν τους σταθμούς του τρένου από μεγάλα αστικά κέντρα. Για πρώτη φορά πόλεις, όπως τα Γιαννιτσά, τα Ιωάννινα και τα Γρεβενά, θα συνδεθούν μέσω λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους σταθμούς τρένου σε Πλατύ και Καλαμπάκα.


Εξασφαλίζεται η απευθείας πρόσβαση της Στέρεας Ελλάδας και της Θεσσαλίας με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος , με μια απλή μετεπιβίβαση στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), όπου πλέον θα σταματούν με ανταπόκριση στον Προαστιακό όλες οι αμαξοστοιχίες του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

Από το καλοκαίρι του 2011 θα συνδεθούν τα τρένα με το λιμάνι του Πειραιά, και η ανταπόκριση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνδέοντας έτσι τα νησιά των Κυκλάδων και την Κρήτη με τη Βόρεια και την Κεντρική Ελλάδα.


Τα καταργηθέντα δρομολόγια , θα αξιολογηθούν για να ενταχθούν και πάλι στο δίκτυο, με την ανάπτυξη θεματικών τρένων προσανατολισμένων σε στοχευόμενες ομάδες επιβατών (π.χ. σχολικές εκδρομές σε Ναύπλιο και Φλώρινα), όπως και τουριστικές διαδρομές σε Θρησκευτικούς και Πολιτιστικούς προορισμούς, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Τέλος, από τις αρχές του νέου έτους αναστέλλονται προσωρινά ή διακόπτονται τα δρομολόγια στις γραμμές:

- Αθήνα- Αλεξανδρούπολη - Αθήνα

- Θεσσαλονίκη - Φλώρινα - Θεσσαλονίκη

- Λάρισα - Καλαμπάκα - Λάρισα

- Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Πάτρα

- Καλαμάτα - Μεσσήνη - ΤΕΙ - Καλαμάτα

- Κόρινθος - Τρίπολη - Ναύπλιο - Κόρινθος

- Θεσσαλονίκη - Σκόπια - Βελιγράδι - Θεσσαλονίκη

- Θεσσαλονίκη - Σόφια - Βουκουρέστι - Θεσσαλονίκη

- Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη

Παράλληλα, επέρχονται αλλαγές στο πλέγμα των δρομολογίων και συγκεκριμένα:

- Τα δρομολόγια Αθήνας - Θεσσαλονίκης 884 & 885 αναβαθμίζονται σε IC και καταργούνται οι σταθμεύσεις τους σε Αγ. Στέφανο και Αμφίκλεια.

- Τα δρομολόγια IC Express Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιούν σταθμεύσεις στο Πλατύ και στο ΣΚΑ, με το συνολικό χρόνο του δρομολογίου να διαρκεί 4 ώρες και 50 λεπτά.

- Τίθενται σε λειτουργία δύο (2) ζεύγη αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκη - Δίκαια - Θεσσαλονίκη.

- Απλοποιήσεις σταθμεύσεων σε όλα τα δρομολόγια.

Επίσης, θα λειτουργήσουν λεωφορειακές γραμμές, εφόσον υπάρχει ζήτηση:

- Αθήνα - Καλαμάτα - Αθήνα (χωρίς ενδιάμεσες σταθμεύσεις)

- Πλατύ - Γιαννιτσά - Πλατύ (ανταπόκριση με IC Express)

- Καλαμπάκα - Γρεβενά - Ιωάννινα - Καλαμπάκα

- Λαμία - Καρπενήσι - Λαμία






Produced by