28
ΔΕΚ

Λουκέτα, πρόστιμα και ποινές φυλάκισης για τις "πειραγμένες αντλίες"


Με λουκέτο στο πρατήριο και ποινή φυλάκισης πέντε ετών θα τιμωρούνται όσοι εξαπατούν τους καταναλωτές «πειράζοντας» τις αντλίες των καυσίμων, ενώ τα πρόστιμα ενδέχεται να φτάνουν στο διπλάσιο του ποσοστού κλοπής.


Σε αυτό το πλαίσιο κινείται η τροπολογία που θα κατατεθεί μαζί με το πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που θα πάει στη Βουλή αμέσως μετά τις γιορτές, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Ντ. Ρόβλιας.


Όπως τόνισε ο υφυπουργός, σχετικά με τις τιμές των υγρών καυσίμων, υπάρχει άνοδος των τιμών λόγω της διεθνούς συγκυρίας και της ισοτιμίας ευρώ δολαρίου και αυτό έχει επιφέρει αύξηση, το τελευταίο τρίμηνο, στην διυλιστηριακή τιμή 10 λεπτά η οποία όμως δεν έχει περάσει στην λιανική τιμή καθώς εταιρείες εμπορίας και πρατήρια έχουν απορροφήσει μέρος της αύξησης.

Επισημάνθηκε δε ότι δεν έχουν εντοπιστεί εναρμονισμένες πρακτικές στη διαμόρφωση των τιμών και δεν συντρέχει προς το παρόν λόγος επιβολής πλαφόν όπως είχε γίνει στο πρόσφατο παρελθόν και σχολίασε ότι το υπουργείο έχει στόχο να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα ο ανταγωνισμός στην αγορά χωρίς να ξεκαθαρίσει εάν οι παρεμβάσεις θα είναι προς την πλευρά άσκησης πίεσης στα διυλιστήρια μια και οι εταιρείες και τα πρατήρια, όπως προείπε, έχουν απορροφήσει το ποσοστό της αύξησης που μπορούσαν.



Αναφερόμενος στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου κ. Στ. Κομνηνός επεσήμανε ότι μέχρι σήμερα η νομοθεσία "έδενε" τα χέρια των ελεγκτών διότι προβλεπόταν πρόστιμο 2% επί του τζίρου όταν έχει διαπιστωθεί ότι οι πρατηριούχοι που εγκαθιστούν αυτά τα συστήματα με τα οποία πειράζουν τις αντλίες κλέβουν περίπου 5% του παραδοτέου καυσίμου και αυτό γίνεται προκειμένου να μην γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον καταναλωτή, δεν μπορούσαν να προχωρήσουν στην δίωξη όσον συλλαμβάνονταν να κλέβουν διότι έπρεπε να συλληφθούν επ αυτοφώρο και δεν υπήρχε θέμα αφαίρεσης άδειας ή ποινικής δίωξης.


Αντίθετα, με το νέο πλαίσιο προβλέπεται ότι με την πρώτη φορά που θα συλληφθεί πρατηριούχος όχι μόνο να έχει εγκαταστήσει μηχανισμό αλλά ακόμα και αν διαπιστωθεί από τους ελεγκτές ότι έχει πειράξει τα καλώδια της αντλίας χωρίς να υπάρχει μηχανισμός επιβάλλεται πρόστιμο που είναι το διπλάσιο του ποσοστού κλοπής δίνεται η εντολή στην αρχή που έχει εκδώσει την άδειά του να ξεκινήσει η διαδικασία αφαίρεσης άδειας και προβλέπεται και ποινική δίωξη που είναι μέχρι 5 χρόνια φυλακή. Παράλληλα προβλέπεται ποινή και για τον εγκαταστάτη του συστήματος.


Produced by