12
ΙΑΝ

Πράσινο φως για τις αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες


Το σχέδιο νόμου εξυγίανσης, αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης συγκοινωνιών περιφέρειας Αττικής το οποίο εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο και θα είναι νόμος του κράτους απο τα μέσα Φλεβάρη παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου ο Υπ. Μεταφορών Δ. Ρέππας.

Το νομοσχέδιο απαρτίζεται από τους άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου οι οποίοι είναι:

-Η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών

-Η οργάνωση και η ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών

-Η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών

-Ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης

-Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος του αποτελέσματος

-Η ρύθμιση θεμάτων προσωπικού

-Η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών

Διαμορφώνεται ένα ευέλικτο σχήμα μέσα από τις συγχωνεύσεις με τις οποίες δημιουργούνται δυο εταιρείες με μοναδικό μέτοχο τον ΟΑΣΑ .


Οι εταιρείες είναι οι εξής:

Οι Οδικες Συγκοινωνιες ΑΕ με απορρόφηση της ΗΛΠΑΠ και της ΕΘΕΛ και οι Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ που απορροφούν τον ΗΣΑΠ και την ΤΡΑΜ από την ΑΜΕΛ. Η συγχώνευση γίνεται σύμφωνα με απόφαση του Υπ. Οικονομικών και του Υπ. Υποδομών. Μέσα από αυτή ξεκινάει η ρύθμιση χρεών των νέων φορέων με μεταφορά των χρεών στον κρατικό προϋπολογισμό καθώς και ανάληψη τραπεζικού δανεισμού.



Όσον αφορά τις επενδύσεις υπάρχει προέγκριση μελλοντικών επενδυτικών προγραμμάτων του ομίλου ΟΑΣΑ από την διυπουργική επιτροπή των ΔΕΚΟ . Επίσης, παρέχεται δυνατότητα εγγυήσεων του δημοσίου υπέρ των νέων φορέων για δάνεια και πάσης φύσεως πιστώσεις.


Σχετικά με τις  μετατάξεις ο κος Ρέππας επισήμανε ότι το πλεονάζον προσωπικό μετά από αξιολόγηση και επεξεργασία των στοιχείων θα έχει την δυνατότητα να μεταταχτεί στις εταιρείες του ΟΑΣΑ.


Ήδη η επιτροπή εξετάζει τα προβλήματα, ώστε να προχωρήσει σε νέα βάση η μετάταξη του προσωπικού.

Μεγάλο βάρος το υπουργείο ρίχνει στην απώλεια εσόδων από τα εισητήρια και για τον σκοπό αυτό θα αξιοποιήσει τόσο το υπάρχον προσωπικό όσο και ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ, για το έλεγχο των εισιτηρίων και τον περιορισμό των «λαθρεπιβατών». Παράλληλα, οι αυξήσεις στα εισιτήρια θα φτάσουν στο 30%


Ο υπουργός στην συνέντευξη του επανέφερε και πάλι το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτήριου το οποίο εφαρμόζεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ στην Ελλάδα το συγκεκριμένο έργο έχει δημοπρατηθεί τρεις φορές στο παρελθόν χωρίς, ωστόσο να έχει υλοποιηθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αν δεν εφαρμοστεί το σχέδιο υπάρχει περίπτωση να προωθηθούν ακόμα και ιδιωτικοποιήσεις

Όπως προβλέπει  το σχέδιο νόμου αν δεν υπάρξει συμμόρφωση και πειθαρχία στα μέτρα, (απεργιακές κινητοποιήσεις κτλ), πιθανόν να υπάρξουν ακόμα και απολύσεις

Produced by