24
ΜΑΡ

Ε. Χριστοφιλοπούλου: Προς ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης


Στην ερώτηση της ημέρας από το Χρήμα Online , απάντησε η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου.

κ. Χριστοφιλοπούλου ποια είναι η φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η φιλοσοφία μας προϋποθέτει ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης. Μια νέα προσέγγιση στον τρόπο που μετουσιώνεται η γνώση από τον δάσκαλο στο μαθητή. Φεύγουμε από το σχολειό της μετωπικής διδασκαλίας, της επαχθούς ύλης και της παπαγαλίας. Πάμε σε ένα μαθητοκεντρικό σχολείο όπου ο μαθητής γίνεται ο ίδιος ένας «μικρός ερευνητής». Ένα σχολειό που καλλιεργεί τη χαρά της μάθησης, το να «μαθαίνει για να μαθαίνει». Η διαδικασία της γνώσης είναι μια ζωντανή διαδικασία. Δεν θέλουμε ο μαθητής να την αντιμετωπίζει ως αγγαρεία, αλλά ως ένα παιχνίδι, στις μικρές τάξεις του Δημοτικού και ως ένα ερευνητικό αντικείμενο που μπορεί μόνος του να ανακαλύψει, στις μεγαλύτερες τάξεις του Γυμνάσιου και του Λυκείου. Ένα σχολειό που προωθεί και επιβραβεύει την αριστεία και την καινοτομία.

Στο Γυμνάσιο εντατικοποιούμε και αναβαθμίζουμε τη φιλαναγνωσία, τη διδασκαλία και την επάρκεια στην αγγλική γλωσσά και στην πληροφορική. Στο νέο Λύκειο, που σύντομα ανακοινώνεται, εστιάζουμε στην ενεργοποίηση του μαθητή. Στο να μπορεί να ερευνά , να αναλύει και να εφαρμόζει τη γνώση που έχει αποκτήσει. Έχοντας την ελευθερία επιλογής μαθημάτων από ομάδες γνωστικών αντικειμένων, ο μαθητής θα μπορεί να εμβαθύνει στην γνώση σε συγκεκριμένους τομείς και να εξειδικεύεται. Μεγάλη βαρύτητα δίνεται στην καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ανάπτυξης της κοινωνικότητας του μαθητή. Θέλουμε το σχολείο να δημιουργεί πολίτες που μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, να ενδιαφέρονται για τα κοινά, να έχουν αυτογνωσία και να προσπαθούν συνεχώς να βελτιώνονται. Σκεπτόμενους και ενεργούς πολίτες.

Παράλληλα το σχολείο αναβαθμίζεται ψηφιακά. Ο υπολογιστής και οι νέες τεχνολογίες εντάσσονται στον τρόπο διδασκαλίας. Ευρυζωνικότητα, διαδραστικοί πίνακες, ψηφιακά βοηθήματα για τους μαθητές των Πανελλαδικών εξετάσεων, ψηφιοποιημένα συγγράμματα και άλλα πολλά νέα εργαλεία που αξιοποιούν το διαδίκτυο προς όφελος του μαθητή. Ο μαθητής μαθαίνει να αναζητά την πληροφορία, η οποία πλέον του είναι προσβάσιμη όπου κι αν βρίσκεται.

Produced by