13
ΔΕΚ

Αυστραλία: Στόχος η ανάπτυξη της ναυτιλίας της


Μελλοντικός στόχος της αυστραλιανής κυβέρνησης είναι να αποκτήσει η χώρα ανταγωνιστική εμπορική ναυτιλία.

Αυτό υπογραμμίζει σήμερα η εφημερίδα «The Australian», που φιλοξενεί άρθρο γνώμης του ομοσπονδιακού υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Άντονι Αλμπανίζ, σχετικά με τη σημασία ενίσχυσης της αυστραλιανής ναυτιλίας και τις προτάσεις του προς αυτή την κατεύθυνση.

Επί του παρόντος, κατά τον Αλμπανίζ, η Αυστραλία διαθέτει μόνο τριάντα εγγεγραμμένα ευμεγέθη εμπορικά πλοία, των οποίων η παλαιότητα ανέρχεται στην εικοσαετία τουλάχιστον.

Η τελευταία κυβέρνηση των Φιλελευθέρων (κυβέρνηση Χάουαρντ) τριπλασίασε τις άδειες λειτουργίας που χορηγούσε σε πλοία με ξένες σημαίες και πληρώματα (λιγότερα από 1.000 το 1999, περισσότερα από 3.000 το 2008).

Λαβαίνοντας υπόψη του το παράδειγμα της Βρετανίας που χρησιμοποίησε τη φορολογία ανάλογα με τους τόνους κάθε πλοίου (με αυτό το σύστημα ο αριθμός των πλοίων ανέβηκε από τα 379 το 2.000 στα 646 το 2007) και την εκπαίδευση βρετανικών πληρωμάτων, όπως και αντίστοιχα των ΗΠΑ που κάνουν χρήση πλοίων αμερικανικής ιδιοκτησίας και ναυπήγησης με αμερικανικά πληρώματα, ο Αλμπανίζ θεωρεί πως η ευελιξία στην αυστραλιανή νομοθεσία με την υιοθέτηση σταθερού φόρου βασισμένου στους τόνους (χωρητικότητα) των πλοίων, την οποία θα μπορούν να επιλέξουν οι πλοιοκτήτες ή όχι, σε συνδυασμό με την εξαίρεση από ορισμένη φορολόγηση (royalty withholding tax) και τη χρήση αυστραλιανών πληρωμάτων, θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της ναυτιλίας, που είναι σημαντική για μια χώρα-νησί με την πλειοψηφία του αστικού πληθυσμού να διαμένει παράκτια.

Ο Αλμπανίζ αναφέρει επίσης και περιβαλλοντικούς λόγους για την ενίσχυση της ναυτιλίας. Διαφορετικά, τονίζει, η Αυστραλία θα καταστεί, απλώς, πελάτης άλλων.


Produced by