02
ΜΑΡ

Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις συγκοινωνίες


Αποφασισμένη να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς στη φάση της υλοποίησης εκσυγχρονισμού των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, μετά και την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου, φέρεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ παράλληλα προωθεί μέτρα για την αντιμετώπιση του κινήματος "Δεν πληρώνω" και της εισιτηριοδιαφυγής.

Τις επόμενες μέρες αναμένεται να δημοσιευθεί η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για δύο σημαντικά θέματα. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την ανάπτυξη του συστήματος της Τηλεματικής, στο πλαίσιο της οποίας ο επιβάτης θα ενημερώνεται από ειδικές οθόνες στις στάσεις, πότε έρχεται το μέσο που περιμένει.

Και τα δύο έργα θα γίνουν μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), εντάσσονται στον τομέα της Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών και είναι από τα πρώτα έργα που συνδυάζουν κοινοτική και ιδιωτική χρηματοδότηση. Συγκεκριμένα, μέρος του κόστους της αρχικής επένδυσης του έργου θα καταβληθεί ως επιχορήγηση μέσω κοινοτικών πόρων, ενώ το υπόλοιπο θα καλυφθεί με ιδιωτική χρηματοδότηση μέσω ίδιων και δανειακών κεφαλαίων. Επίσης, το σύνολο των δαπανών συντήρησης, τεχνικής υποστήριξης, αναβάθμισης και λειτουργίας του συστήματος αναλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης.

Σε ότι αφορά το κόμιστρο, το γνωστό χάρτινο εισιτήριο και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα αντικατασταθούν από "ηλεκτρονικές" κάρτες, οι οποίες, σύμφωνα με το υπουργείο, θα επιτρέψουν την εφαρμογή δικαιότερων χρεώσεων στους επιβάτες ανάλογα με τις αποστάσεις που διανύουν ή το χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους.

Την υλοποίηση του έργου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου θα αναλάβει Ιδιωτική εταιρία, η οποία υποχρεούται για τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Δηλαδή, στην ουσία το ελληνικό δημόσιο δεν "αγοράζει μια προμήθεια" αλλά μια ολοκληρωμένη υπηρεσία για την οποία η πληρωμή που καταβάλλει είναι ευθέως συνδεδεμένη με το επίπεδο υπηρεσιών που λαμβάνει.

Στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ . Η ανάπτυξη του συγκεκριμένου έργου θα μειώσει δραστικά την απώλεια εσόδων και θα συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την εφαρμογή σύγχρονων τιμολογιακών πολιτικών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο, εντός του μηνός θα ανακοινωθεί η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ενώ αμέσως μετά δρομολογείται η έναρξη του διαγωνισμού, η διαδικασία του οποίου θα έχει δύο φάσεις, την προεπιλογή και υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Τα έργα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής αξιοποιούν τις τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών και εντάσσονται στο συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό αναδιοργάνωσης των αστικών συγκοινωνιών, που έχει ως στόχο την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη και την βέλτιστη αξιοποίηση των δημόσιων πόρων, διατηρώντας τον καθαρά δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.


Produced by