10
ΜΑΡ

Στο 4,4% ο πληθωρισμός


Στο 4,4% υποχώρησε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) , ωστόσο παρέμεινε σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από το μέσο όρο της ευρωζώνης.

Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε μείωση 1,3% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ.

Τον Σεπτέμβριο, ο δείκτης ανήλθε σε υψηλό 13 ετών στο 5,6% σε ετήσια βάση.  Ο εναρμονισμένος με την ΕΕ πληθωρισμός έπεσε στο 4,2% από 4,9% τον Ιανουάριο.

Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τις τιμοληψίες της ΕΛΣΤΑΤ, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,4% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά- ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 19,2% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.

γ) Κατά 9,9% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.

δ) Κατά 2,5% της ομάδας "Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 12% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου- μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

στ) Κατά 4% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας "Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία- εφημερίδες- περιοδικά- γραφική ύλη- σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.

η) Κατά 0,2% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .

θ) Κατά 2,9% της ομάδας "Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά- γλυκά- καφές- ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

ι) Κατά 4,6% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων- ρολογιών.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 9,9% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 0,7% της ομάδας "Υγεία", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.

Επίσης, ο γενικός δείκτης τον Φεβρουάριο 2011, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2011, παρουσίασε μείωση 1,3% έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.


Produced by