05
ΙΑΝ

Κατηγορώ Τσίπρα για τις αστικές συγκοινωνίες


«Η κυβέρνηση αποφάσισε να διαλύσει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, συρρικνώνοντας το έργο τους, αυξάνοντας την τιμή του εισιτηρίου κατά 40-50%. Στόχος τους είναι να δώσουν τη δυνατότητα σε ιδιώτες να κερδοσκοπήσουν, βυθίζοντας την κοινωνία, παραμερίζοντας τους εργαζόμενους, μη υπολογίζοντας τις απίστευτες συνέπειες και επιπτώσεις που θα έχει αυτό στον κοινωνικό ιστό». Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ , Αλέξης Τσίπρας , μετά από συνάντηση που είχε με το Συντονιστικό των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
 

Ο κ.Τσίπρας τόνισε ότι είναι στο πλευρό των εργαζόμενων, λέγοντας ότι «θα δώσουμε μάχη για να σταματήσει αυτός ο κατήφορος» «Δυστυχώς η κυβέρνηση, μέρα με τη μέρα, διαλύει την κοινωνία. Προχωράει σε ένα καταστροφικό έργο. Όσο πιο γρήγορα οι δυνάμεις οι κοινωνικές που την στήριξαν και την έφεραν στην εξουσία, καταλάβουν ότι πρέπει να την ανατρέψουν, τόσο το καλύτερο για το λαό και την κοινωνία, τόσο το πιθανότερο να μπει ένα τέλος σ΄ αυτόν τον οδυνηρό και κατηφορικό δρόμο», κατέληξε.

Εν τω μεταξύ, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επίκαιρή ερώτηση που θέτουν στον υπουργό Μεταφορών, Δ. Ρέππα, ζητούν να μάθουν αν η κυβέρνηση προτίθεται να αποτρέψει τις αυξήσεις των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και εάν προτίθεται να επανεξετάσει το καθεστώς που διέπει τη σχέση της πολιτείας με τον ΟΑΣΘ προς την κατεύθυνση της δημοτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης Όπως τονίζουν οι βουλευτές, «τον Μάιο επιχειρήθηκε μια αύξηση κατά 100% της τιμής των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ με την κατάργηση ουσιαστικά του δικαιώματος της μετεπιβίβασης, η οποία ύστερα από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων της Θεσσαλονίκης περιορίστηκε τελικά σε μία αύξηση της τάξεως του 20%. »Το Σεπτέμβριο επιχειρήθηκε η κατάργηση των νυχτερινών δρομολογίων, η οποία θα επιβάρυνε τους εργαζόμενους τη νύχτα. Και αυτό το μέτρο ανακλήθηκε λόγω των κινητοποιήσεων των πολιτών. »

Για τρίτη φορά μέσα στο 2010 ο ΟΑΣΘ αποπειράται να αυξήσει το κόστος των μετακινήσεων των πολιτών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης επιβάλλοντας την κατάργηση του δικαιώματος μετεπιβιβάσεων με το βασικό εισιτήριο, την αύξηση του βασικού εισιτηρίου από 0,60 ευρώ σε 0,80 ευρώ χωρίς δικαίωμα μετεπιβίβασης, καθώς και την αύξηση του εισιτηρίου για μια μόνο μετεπιβίβαση και μάλιστα προς την αυτή κατεύθυνση από 0,60 ευρώ σε 0,90 ευρώ». Και συνεχίζουν λέγοντας ότι «οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ χρηματοδοτούνται με 120 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από το ελληνικό δημόσιο , προκειμένου να παρέχουν στους πολίτες ασφαλείς και οικονομικές μετακινήσεις. Το 2010, λόγω των σκληρών μέτρων λιτότητας, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε σημαντικά, με αποτέλεσμα να αναμένεται σημαντική αύξηση των εσόδων του ΟΑΣΘ. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης, για τους ίδιους λόγους, αναμένεται να είναι μεγαλύτερη το 2011».

Produced by