31
ΙΑΝ

Ρέππας: "Δεν θα νομοθετήσουν οι συνδικαλιστές". Συζήτηση του ν/σ στη Βουλή


«Σεβόμαστε τους συνδικαλιστές, αλλά δεν θα νομοθετήσουν αυτοί. Πρέπει να αφήσουν το συντεχνιακό κλαδικό όφελος προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Τίποτα δεν θα πάει καλά αν οι εργαζόμενοι δεν αναλάβουν πρωτοβουλίες ευθύνης και δεν αντιληφθούν ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι για να επιβραβεύουν τον πολίτη που τα επιλέγει», τόνισε ο Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.


Το ΠΑΣΟΚ και η ανεξάρτητη βουλευτής Ντόρα Μπακογιάννη είναι υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, ενώ η ΝΔ επιφυλάχθηκε να πάρει θέση αφού ακούσει και τις απόψεις των αρμόδιων φορέων.

Το ΚΚΕ , ο ΛΑΟΣ και ο ΣΥΡΙΖΑ δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έκανε λόγο «αντίληψη κάποιων τζαμπαζήδων», τονίζοντας ότι «πρέπει να σταματήσουν να πριονίζουν το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και να υπονομεύουν τις θέσεις των ίδιων των εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς». «Πρέπει, να συναισθανθούν οι τζαμπαζήδες ότι καλούν άλλους να πληρώσουν για αυτούς», πρόσθεσε ο κ. Ρέππας.

«Το πρόγραμμα μετατάξεων του ΟΣΕ προχωρεί χωρίς προβλήματα και οι συλλογικές διαπραγματεύσεις έχουν βάση, για να δώσουν λύση στο πρόβλημα. Οι νέοι, πλέον, φορείς θα κάνουν τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Ότι είναι ακραίο θα το απορρίψουμε, ότι είναι καλό θα κρατηθεί. Οι αλλαγές είναι επίπονες, καμιά φορά και δυσάρεστες, αλλά είναι για το καλό όλων», υπογράμμισε.

Ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος χαρακτήρισε το νομοσχέδιο πρόχειρο, ανεφάρμοστο, χωρίς καμία επιστημονική μελέτη ως προς το θέμα της επιχορήγησης, τόνισε ότι είναι αδιευκρίνιστο πως θα λειτουργεί το νέο σύστημα, το οποίο κατά τις εκτιμήσεις του θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στον κρατικό προϋπολογισμό.

Όπως υποστήριξε, «το νομοσχέδιο οδηγεί σε αδιέξοδη πολιτική ενώ ταυτόχρονα είναι αμφίβολη η εξυγίανση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

«Η κυβέρνηση προχωρά με το ζόρι σε αυτή την νομοθετική αλλαγή υπό την πίεση της τρόικα, προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο» υποστήριξε η κα Μπακογιάννη, ενώ προσέθεσε πως «οι ρυθμίσεις είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, το στοίχημα όμως της κυβέρνησης είναι αν θα εφαρμόσει αυτά που υπάρχουν στα χαρτιά».


Από την πλευρά του ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Παπακωνσταντίνου, δήλωσε ότι καταψηφίζει και επί της αρχής και στο σύνολό του το νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει καμία σχέση με την βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς αλλά αντίθετα, πολλαπλασιάζει τα προβλήματα των επιβατών, από τους οποίους το 80% είναι εργαζόμενοι και ληστεύει το οικογενειακό εισόδημα. «Τροχιοδρομείτε μετατάξεις και απολύσεις, αύξηση εισιτηρίων και μείωση δρομολογίων, το νομοσχέδιο πρέπει να απορριφθεί συλλογικά, απαιτούμε να το αποσύρετε και καλούμε το σύνολο των επιβατών να αντιδράσουν συντονισμένα και οργανωμένα», πρόσθεσε.

Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης, έκανε λόγο για πρόχειρο νομοσχέδιο και μετέωρο εγχείρημα καθώς, όπως είπε, δεν εγγυάται την προοπτική εξυγίανσης των συγκοινωνιών της Αττικής και δεν λέει την αλήθεια για το μέλλον των νέων φορέων συγκοινωνιών.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συνεχίζει να εφαρμόζει επικίνδυνη και αντεργατική πολιτική.
Produced by