19
ΑΠΡ

Ντόρα: «Η Ελλάδα για να σωθεί χρειάζεται πανστρατιά»


Ικανοποίηση επικρατεί στη Δημοκρατική Συμμαχία, καθώς ερμηνεύεται ως δικαίωση των θέσεων του κόμματος και προσωπικά της Ντόρας Μπακογιάννη η παρέμβαση που έκανε την Κυριακή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας , λίγα 24ωρα μετά τη συνάντηση που είχε με την πρώην υπουργό, η οποία του ζήτησε να αναλάβει πρωτοβουλία υπέρ της εθνικής συνεννόησης.

Τη θέση της αυτή η κα Μπακογιάννη την επανέλαβε και από το βήμα του 4oυ Προσυνεδρίου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, που έγινε στην Πάτρα . «Ζητήσαμε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μια στοιχειώδη συνεργασία. Ζητήσαμε συνεννόηση. Ζητήσαμε μια ελάχιστη κοινή πολιτική . Η δική μας θέση είναι καθαρή: Η Ελλάδα για να σωθεί χρειάζεται πανστρατιά και εθνική συνεννόηση», τόνισε η κα Μπακογιάννη, η οποία πρότεινε μία πολιτική εξόδου από την κρίση ανάλογη με αυτή που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση από την Πορτογαλία .

Η πρόεδρος της ΔΗ.ΣΥ. εμφανίστηκε ανήσυχη και προβληματισμένη για τις εξαγγελίες που έκανε ο πρωθυπουργός στο Υπουργικό Συμβούλιο, κάνοντας λόγο για «ένα αόριστο ευχολόγιο» και κατηγορώντας τον Γ. Παπανδρέου ότι «δεν επέδειξε πολιτική τόλμη. Συμβιβάστηκε για να αγοράσει χρόνο και για να αποφύγει τη σύγκρουση με το “βαθύ κράτος” του ΠΑΣΟΚ». Εκτίμησε, δε, ότι «έτσι σπαταλάει τις θυσίες των Ελλήνων και μας οδηγεί να πληρώσουμε σύντομα πολύ πιο μεγάλο τίμημα (…). Το συμπέρασμα: Η κυβέρνηση δεν μπορεί και δεν θέλει».

Η κα Μπακογιάννη απηύθυνε «δραματική έκκληση, προς τα παλιά ελληνικά κόμματα», να σοβαρευτούν, να συγκεντρωθούν στην αντιμετώπιση της κρίσης και να συνεννοηθούν, τονίζοντας: «Η Ελλάδα αγωνιά. Ο λαός μας είναι βυθισμένος στη θλίψη και την απαισιοδοξία. Αφουγκραστείτε επιτέλους τί θέλει από σας η ελληνική κοινωνία!».

Προτάσεις για την Παιδεία

Η 4η Προσυνεδριακή Συνδιάσκεψη της Δημοκρατικής Συμμαχίας, στο δρόμο για το Ιδρυτικό Συνέδριο της 27ης Μαΐου, είχε θέμα τις θέσεις του κόμματος για την Παιδεία. Η κα Μπακογιάννη χαρακτήρισε το πρόγραμμα της ΔΗ.ΣΥ. για την Παιδεία «αναλυτικό, ολότελα ριζοσπαστικό, φιλελεύθερο, επαναστατικό» και πρότεινε σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, με στόχο την «καλλιέργεια αρχών, αξιών, γνώσεων ικανών για τη δημιουργία ολοκληρωμένων αλλά και κοινωνικοποιημένων –αν το επιθυμούν– πολιτών».

Όπως είπε, μεταξύ άλλων:

- Μετατρέπουμε το όλο σύστημα από γραφειοκρατικό, με κεντρικό σχεδιασμό, σε αποκεντρωμένο, με πρωταγωνιστές τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και κυρίως τους μαθητές και τους σπουδαστές.

- Αλλάζει ο τρόπος χρηματοδότησης: το ποσό που αναλογείσε κάθε μαθητή πηγαίνει στους γονείς και στους σπουδαστές κατευθείαν. Εκείνοι το διαθέτουν σε όποιο σχολείο, ΑΕΙ ή ΤΕΙ διαλέγουν οι ίδιοι.

- Εισάγεται η αξιολόγηση παντού.

- Στη διοίκηση των σχολείων συμμετέχουν οι γονείς.

Ειδικότερα, για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση η κα Μπακογιάννη πρότεινε την κατάργηση 450 Γραφείων Εκπαίδευσης και τη δημιουργία 100 Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Επίσης, όπως είπε, μαθητές και καθηγητές θα λαμβάνουν φορητό υπολογιστή και οι καθηγητές θα επιμορφώνονται να τον χρησιμοποιούν.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση πρότεινε ριζική μεταρρύθμιση, με περιορισμό «μέχρι ασφυξίας, του κομματισμού», υψηλότερες απαιτήσεις από διδάσκοντες και διδασκόμενους, ουσιαστική οικονομική στήριξη των φοιτητών και σπουδαστών, πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης και κατάργηση του «δήθεν» ασύλου για τους χώρους, αλλά επέκτασή του «για την ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα, τη διδασκαλία και την έκφραση γνώμης».

Τέλος, πρότεινε καθιέρωση ιδιωτικών πανεπιστημίων, με την αναγκαία τροποποίηση του άρθρου 16, και ενθάρρυνση των επενδύσεων Παιδείας, «που θα φέρουν γνώση και νέους πόρους στη χώρα μας με ξενόγλωσσα προγράμματα».
Produced by