«Ελεύθερες» δικαιολογητικών οι μεταβιβάσεις ακινήτων έως και το Σεπτέμβριο

«Ελεύθερες» δικαιολογητικών οι μεταβιβάσεις ακινήτων έως και το Σεπτέμβριο

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 08:37 Δημιουργία 20/08/21, 08:11
Αρθρογράφος: Αλέξης Αλεξίου
ΑΛΕΞΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ

Απαλλάσσονται έως και τον Σεπτέμβριο οι φορολογούμενοι από την υποχρέωση προσκόμισης δικαιολογητικών για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων. Ωστόσο, θα πρέπει να τα διατηρούν ως έχουν, ώστε στην περίπτωση ελέγχου να τα αποστείλουν στην αρμόδια εφορία.

Όταν η εφορία θα παραλαμβάνει τον ηλεκτρονικό φάκελο μεταβίβασης, θα προβαίνει σε επαληθεύσεις των στοιχείων που δηλώθηκαν, προκειμένου μέσα σε 60 ημέρες από την υποβολή του φακέλου να ελέγξει την ακρίβεια των δηλούμενων και τη συνδρομή των προϋποθέσεων απαλλαγής από φορολογική υποχρέωση. Εάν απαιτούνται πρόσθετα δικαιολογητικά, ο φορολογούμενος καλείται από το Τμήμα Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους φορολογουμένους για την υποβολή τους εντός 5 εργάσιμων ημερών.

Ουσιαστικά, η μεταβίβαση κλείνει οριστικά μετά την παρέλευση 60 ημερών από την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης από τον συμβολαιογράφο και εφόσον στο διάστημα αυτό δεν ζητηθούν πρόσθετα στοιχεία και δικαιολογητικά από την εφορία.

Σημειώνεται ότι από τις 29 Ιουνίου οι μεταβιβάσεις ακινήτων πραγματοποιούνται μόνον ηλεκτρονικά από τα γραφεία των συμβολαιογράφων, οι οποίοι και ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων των μεταβιβαζόμενων ακινήτων. Η (υποχρεωτικά) ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων μεταβίβασης ακινήτων μέσα από την πλατφόρμα myProperty, συμπίπτει χρονικά με την αύξηση των μεταβιβάσεων, προκειμένου πωλητές και αγοραστές να προλάβουν τις αυξημένες αντικειμενικές αξίες.

Παράλληλα από το φθινόπωρο, μετά τις ηλεκτρονικές δηλώσεις για τον φόρο μεταβίβασης έρχεται και ο «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου», ο οποίος θα απαλλάξει τους φορολογουμένους από τη συλλογή των 17 δικαιολογητικών που απαιτούνται σήμερα για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου. Η ηλεκτρονική συλλογή των εγγράφων και πιστοποιητικών θα γίνεται από τον συμβολαιογράφο, τον οποίο θα εξουσιοδοτούν οι συμβαλλόμενοι.

Σύμφωνα με τη διαδικασία που θα εφαρμόζεται, θα δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα με την ονομασία «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου», που θα λειτουργεί μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- ΕΨΠ) με σκοπό την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας συλλογής δικαιολογητικών που απαιτούνται στη σύνταξη συμβολαιογραφικών εγγράφων για τη σύσταση, μετάθεση, αλλοίωση ή κατάργηση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα συνδέεται με πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου και ιδίως με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), του ΤΕΕ και του «Ελληνικό Κτηματολόγιο», από τα οποία θα αντλεί πληροφορίες και έγγραφα για ελέγχους και διασταυρώσεις.

Αν σου άρεσε κάνε