Παντελιάδης (Μετρό) στο Xrimaonline: Στόχος φέτος να διατηρήσουμε τις πωλήσεις του 2020

Παντελιάδης (Μετρό) στο Xrimaonline: Στόχος φέτος να διατηρήσουμε τις πωλήσεις του 2020

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ UPD 07:59 Δημιουργία 18/01/21, 07:30
Αρθρογράφος: Δημήτρης Καλόγερος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ

Η πρόκληση για όλες τις εταιρείες του κλάδου το 2021 είναι να προσπαθήσουν να διατηρήσουν τις πωλήσεις του 2020, τονίζει, μεταξύ των άλλων, μιλώντας στο Xrimaonline.gr ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Μετρό ΑΕΒΕ.

Εξηγεί συγκεκριμένα ότι «το 2020 ήταν μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά για τον κλάδο μας. Είχαμε περιόδους πολύ υψηλής προσέλευσης των πελατών και έπρεπε όμως να ανταπεξέλθουμε σε σημαντικές προκλήσεις που αφορούσαν τόσο την ομαλή τροφοδοσία των καταστημάτων, όσο και την προστασία εργαζομένων και πελατών απέναντι στον COVID-19». Ωστόσο συμπληρώνει πως «το αποτέλεσμα δείχνει ότι τα καταφέραμε καλά, καθώς υπήρχε πλήρης επάρκεια προϊόντων, με μικρές εξαιρέσεις κατά την έναρξη της πανδημίας». Για το 2021 λέει ότι «ελπίζουμε όλοι πως θα είναι μια πολύ πιο ομαλή χρονιά.

Δεν θα υπάρχουν εξάρσεις στον κύκλο εργασιών μας και οι πελάτες θα επιστρέψουν σταδιακά στις παλαιότερες καταναλωτικές τους συνήθειες. Θα αρχίσουν να προτιμούν τα κατάστημα της περιοχής τους και δεν θα πραγματοποιούν διαδρομές μεγάλων αποστάσεων για να ψωνίσουν από τις πολύ μεγάλες αίθουσες, θα επισκέπτονται πιο συχνά το Super Market κάνοντας μικρότερες αγορές σε κάθε επίσκεψη και φυσικά θα αρχίσουν ξανά να τρώνε και έξω – με το άνοιγμα της εστίασης - μειώνοντας σε κάποιο βαθμό την κατανάλωση που πραγματοποίησαν πέρυσι στα σούπερ μάρκετ.

Ετσι συμπληρώνει «αυτό αποτελεί τη νέα πρόκληση για όλες τις εταιρείες του κλάδου, που θα αγωνιστούν φέτος να διατηρήσουν παρά να αυξήσουν τον τζίρο τους».

Οι πωλήσεις της Μετρό ΑΕΒΕ πέρυσι κινήθηκαν στους ρυθμούς αύξησης του μέσου όρου της αγοράς. Στη διάρκεια του 2020 οι πωλήσεις της, αναφέρει ο κ. Παντελιάδης, ανήλθαν στα 1,33 δισ. ευρώ έναντι 1,260 δισ. ευρώ το 2019, και η κερδοφορία θα είναι αισθητά βελτιωμένη – δεν αποκλείεται ακόμη και ο διπλασιασμός του έναντι του προηγούμενου έτους. Οπως είναι γνωστό στην εταιρεία ανήκουν δύο κατηγορίες καταστημάτων, που απευθύνονται τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική πώληση, πρόκειται για τα σούπερ μάρκετ με την επωνυμία My market – έχει 227 τέτοια καταστήματα και τα METRO Cash & Carry αντιστοίχως, που ανέρχονται σε 50 σημεία πώλησης.

Επίσης η εταιρεία διαθέτει 4 κέντρα διανομής και απασχολεί περί τους 11.000 εργαζομένους. Οπως είναι γνωστό πέρυσι η χονδρική πώληση γενικώτερα συρρικνώθηκε λόγω του πλήγματος που δέχθηκε η κατηγορία της HO.RE.CA από την πανδημία και η άνοδος που παρατηρήθηκε στις πωλήσεις της μικρής λιανικής δεν αντιστάθμισε τις απώλειες της HO.RE.CA. Οπως σημειώνει ο κ. Παντελιάδης οι πωλήσεις των METRO Cash & Carry είναι σταθεροποιημένες.

Η εταιρεία διατηρώντας αμείωση την στρατηγική της επιλογή από ετών και πέρυσι συνεχίζει την επενδυτική της δραστηριότητα. Στη διάρκεια του 2020 επένδυσε 25 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της πλήρους απορρόφησης των δραστηριοτήτων του eshop.mymarket.gr και την μεταστέγαση σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, επίσης άνοιξαν 3 νέα καταστήματα My market και ολοκληρώθηκαν ανακαινίσεις 9 καταστημάτων.

Για το 2021 οι επενδύσεις της εταιρείας πρόκειται να διαμορφωθούν στα 35 εκατ. ευρώ. Και σ΄αυτό το πρόγραμμα περιλαμβάνεται η επέκταση του Κέντρου Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ και η δημιουργία 6 - 8 νέων καταστημάτων My market. Επιπλέον πρόκειται να λειτουργήσει και το eshop των METRO Cash & Carry, καθώς επίσης και το πρώτο πιλοτικό κατάστημα με τη λογική του franchise.

Επίσης ο κ. Παντελιάδης αναφέρει πως «για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της METRO AEBE στη διάρκεια του 2020 τοποθετήσαμε 1.500 tablets στα τμήματα των καταστημάτων (μανάβικο, κρεοπωλείο, τυριά – αλλαντικά) για την άμεση και αποτελεσματική επικοινωνία με τους εργαζόμενους των τμημάτων και επιπλέον, δώσαμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα ανάληψης μετρητών από τα ταμεία των My market με οποιαδήποτε πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Ενώ στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας και εφαρμόζοντας ένα ιδιαίτερα αυστηρό πρωτόκολλο ασφάλειας για τους εργαζόμενούς μας, δαπανήσαμε περίπου 2,5 εκατ. ευρώ για απολυμάνσεις, διαγνωστικά τεστ Covid-19, απολυμαντικό υλικό, γάντια και μάσκες προστασίας».

Αν σου άρεσε κάνε