Πληθωρισμός 0,9% τον Ιανουάριο

Πληθωρισμός 0,9% τον Ιανουάριο

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 12:40 Δημιουργία 14/02/20, 12:36

Με ρυθμό 0,9% έτρεξε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Την ίδια στιγμή ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) το Γενάρη σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2019, παρουσίασε μείωση 1,7% έναντι πτώσης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2019 - Ιανουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2018 - Ιανουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2018 - Ιανουαρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2017 - Ιανουαρίου 2018.

Ταυτόχρονα, ο Εναρμονισμένος ΔΤΚ Ιανουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου του 2019, παρουσίασε αύξηση 1,1% έναντι ανόδου 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.

Σύγκριση Ιανουάριου 2020 με Ιανουάριο 2019

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,9% τον μήνα Ιανουάριο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2019 προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 0,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός.

• 1,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

• 5,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 0,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 0,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

• 1,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, πουλερικά, ψάρια(γενικά), αυγά, έλαια και λίπη, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες- γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε; μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι, νωπά φρούτα.

• 1,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

• 1,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές-επισκευές.

• 0,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Αν σου άρεσε κάνε