Κτηματολόγιο: Με λίγα κλικ όλα τα στοιχεία για τα ακίνητα

Κτηματολόγιο: Με λίγα κλικ όλα τα στοιχεία για τα ακίνητα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 15:27 Δημιουργία 16/04/21, 14:49
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Ψηφιακή, ελεύθερη και γρήγορη πρόσβαση μέσω του gov.gr, καταργώντας γραφειοκρατία και ταλαιπωρία και εξοικονομώντας φυσικά χρόνο και πόρους

«Μια ακόμα πάρα πολύ σημαντική καινοτομία, την ελεύθερη και γρήγορη πρόσβαση στο Kτηματολόγιο προσθέτει το gov.gr στις 1.138 εφαρμογές του, ένα χρόνο μετά τη λειτουργία του» ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου για το Κτηματολόγιο.

«Στο εξής όλα τα στοιχεία για τα ακίνητα της χώρας γίνονται προσιτά στους ιδιοκτήτες τους, αλλά και στους επαγγελματίες που ασχολούνται με τις συναλλαγές γύρω από αυτά, καταργώντας γραφειοκρατία και ταλαιπωρία και εξοικονομώντας φυσικά χρόνο και πόρους», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Όπως είπε, με ηλεκτρονικό τρόπο «οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν όλα τα στοιχεία των ακινήτων τους, ενώ οι επαγγελματίες μόνο ό,τι απαιτεί η άσκηση της δραστηριότητάς τους». Πρόσθεσε, δε, ότι «με λίγα κλικ θα γίνεται γνωστή η νομική κατάσταση κάθε ακινήτου, ενόψει κάποιας μεταβίβασης, η φερεγγυότητά του για τη λήψη ενός δανείου. Ακόμα όλες οι πληροφορίες οι οποίες χρειάζονται για την έκδοση οικονομικών θα είναι προσβάσιμες αλλά θα καταχωρούνται και πράξεις όπως συμβόλαια και θα υποβάλλονται αιτήσεις για διορθώσεις στις κτηματογραφικές εγγραφές».

«Σε παραπάνω από 100.000 μηχανικούς, συμβολαιογράφους, δικηγόρους, επιμελητές, προσφέρει η εφαρμογή αυτή χρόνο, μειώνοντας έξοδα και βέβαια για τις υπηρεσίες του Δημοσίου μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα αλλά και σε μία συνολική επιτάχυνση της κτηματογράφησης», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, όταν -όπως είπε- «επί 23 ολόκληρα χρόνια, η ευθύνη αφηνόταν στη διακριτική ευχέρεια των υπαλλήλων του, κάτι που σήμαινε κόστος, συνεχείς μετακινήσεις, αλλά φυσικά και πολύ συχνές παρεξηγήσεις» και «σήμερα η μεταβίβαση ενός ακινήτου χωρίς ιδιάζον ιδιοκτησιακό καθεστώς χρειάζεται τουλάχιστον δύο μήνες για να ολοκληρωθεί».

«Αυτή η πολυπλοκότητα είναι ανεπίτρεπτη για την Ελλάδα του 21ου αιώνα, εκτός από την ταλαιπωρία που προκαλεί στους πολίτες, λειτουργεί και ως ένα εμπόδιο στην ανάπτυξη και στις επενδύσεις. Νομίζω ότι σε μία πτυχή αυτού του προβλήματος έρχεται να δώσει λύση η εφαρμογή την οποία θα παρουσιάσουμε σήμερα, η οποία εντάσσεται σε μία συνολική πολιτική για την ακίνητη περιουσία στη χώρα μας, πτυχές της οποίας, παραδείγματος χάρη, είναι ο μετασχηματισμός των 390 παλιών υποθηκοφυλακείων σε 92 σύγχρονα νέα κτηματολογικά γραφεία» συμπλήρωσε, τονίζοντας πως «από όλα αυτά προκύπτει ένα συνεκτικό πλαίσιο που μπορεί να προσδώσει σημαντική υπεραξία στην ακίνητη περιουσία των Ελλήνων».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε πως «είναι ένα πρώτο ισχυρό βήμα, προκειμένου να χτίσουμε ένα ψηφιακό οικοδόμημα». «Το κτηματολόγιο βασικά είναι μία ψηφιακή υπηρεσία η οποία πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους. Και βέβαια αυτό που κάνουμε -και με μία πρόσθετη συνθήκη- ανοίγουμε τα δεδομένα αυτά δωρεάν, όπως είναι και η φιλοσοφία συνολικά της κυβέρνησης για τα δεδομένα του Κράτους», υπογράμμισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για Ειδικά Ψηφιακά Έργα και το Κτηματολόγιο, Γιώργος Στύλιος, είπε ότι «εγώ θα δώσω βάση σε τέσσερα σημεία: στην απομακρυσμένη διαβαθμισμένη δωρεάν πρόσβαση 24 ώρες την εβδομάδα, στη λειτουργία σε πραγματικό χρόνο, στην ασφάλεια των δεδομένων, είναι ανοιχτά δεδομένα -open data και στην αξιοπιστία των δεδομένων. Για φανταστείτε πόσα στατιστικά δεδομένα προκύπτουν από αυτή την πληροφορία, μία πληροφορία η οποία την έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός για να συλλεχθεί και τώρα του την επιστρέφουμε, την παρέχουμε πίσω δωρεάν»,.

Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού, το Κτηματολόγιο εξυπηρετεί σήμερα 43.000 δικηγόρους, 52.000 μηχανικούς, 2.800 συμβολαιογράφους και 2.000 δικαστικούς επιμελητές. Οι υπηρεσίες για τις οποίες οι πολίτες απευθύνονται στο Κτηματολόγιο, είναι έρευνα για στοιχεία ακινήτων (ΚΑΕΚ), πληροφορίες για διόρθωση μιας εγγραφής, αίτηση για μεταγραφή συμβολαίου, αίτηση για έκδοση πιστοποιητικών και παραλαβή, παραλαβή πράξης και διόρθωση σφάλματος (νομικού ή γεωχωρικού).

Ο φορέας εκδίδει εννέα είδη πιστοποιητικών, τέσσερα από τα οποία είναι ήδη ψηφιακά διαθέσιμα από τον Οκτώβριο του 2020, ενώ τα υπόλοιπα θα εκδίδονται ηλεκτρονικά μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2021 για το σύνολο της χώρας. Το 2020 εκδόθηκαν είτε ψηφιακά είτε σε φυσική μορφή 735.000 πιστοποιητικά και αντίγραφα για το 33% των δικαιωμάτων.

Παράλληλα υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες εγγραπτέων πράξεων (μεταγραφές, υποθήκες, προσημειώσεις και δικαστικές αποφάσεις, από τις οποίες υποστηρίζονται ήδη ψηφιακά από τον Ιούλιο του 2020 εκείνες που αφορούν δικηγόρους και από τον Οκτώβριο του 2020 για τους συμβολαιογράφους. Το 2020 υπεβλήθησαν 148.000 εγγραπτέες πράξεις για το 33% των δικαιωμάτων.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης, ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θοδωρής Λιβάνιος, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος και μέσω τηλεδιάσκεψης, ο πρόεδρος της Κτηματολόγιο ΑΕ Δημήτρης Σταθάκης, ο διευθύνων σύμβουλος Στέφανος Κοτσώλης και στελέχη της Διεύθυνσης Πληροφορικής της εταιρείας.

Αν σου άρεσε κάνε