«Λουκέτο» με 180 απολύσεις για την Tripsta

«Λουκέτο» με 180 απολύσεις για την Tripsta

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 15:56 Δημιουργία 28/06/18, 11:42

Κατεβάζει... ρολά η Tripsta, η οποία ελέγχει τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία (Online Travel Agents) Airtickets και Travelplanet24.

Ειδικότερα, ο δημιουργός της εταιρείας, Φίλιππος Μπρίνκμανν συγκέντρωσε τους 180 εργαζόμενους στην Αθήνα και τους ανακοίνωσε τον τερματισμό των συμβάσεων εργασίας τους και για την καταβολή από την εταιρεία των νόμιμων αποζημιώσεων. Είχαν προηγηθεί 80 απολύσεις στα γραφεία της εταιρείας στο Βουκουρέστι.

Μέχρι το τέλος Ιουλίου προβλέπεται να παραμείνει στις θέσεις του προσωπικό ασφαλείας ώστε να εξυπηρετηθούν πελάτες που είχαν αγοράσει εισιτήρια από την πλατφόρμα της εταιρείας.

Η travelplanet24 και η airtickets συγχωνεύθηκαν το 2015, γεγονός που κατέστησε, τότε τα δύο online πρακτορεία Νο 1 στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη και μέσα στα 5 μεγαλύτερα και πιο επιτυχημένα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία στην Ευρώπη, με συνολικό τζίρο πωλήσεων 500 εκατ. ευρώ.

Στις 15 Ιουνίου του 2018 όμως, η αγορά πάγωσε όταν μαθεύτηκε ότι η Tripsta, μητρική εταιρεία των airtickets και travelplanet24, δεν ανταποκρίθηκε να πληρώσει το BSP και ότι ήρθε σε συμφωνία με την ΙΑΤΑ να πληρώσει σε δόσεις, με τη μεγαλύτερη δόση τον Οκτώβριο του 2018. Όμως μια αεροπορική εταιρία έβγαζε από το σύστημα της την Tripsta με αποτέλεσμα από ότι φαίνεται να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της πλέον.

Η ανακοίνωση της εταιρίας:

H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.
Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.
Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.
Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.
Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.
Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.

Αν σου άρεσε κάνε