ΣΒΒΕ: 4.000 επιχειρήσεις να κατοχυρώσουν το brand name «Μακεδονία»

ΣΒΒΕ: 4.000 επιχειρήσεις να κατοχυρώσουν το brand name «Μακεδονία»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 18:21 Δημιουργία 17/07/18, 17:54

Προτροπές προς τις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας για να κατοχυρώσουν το brand name «Μακεδονία» απήθυνε ο Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδας (ΣΒΕΕ) Αθανάσιος Σαββάκης, σε συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου.

Περίπου 4.000 ελληνικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονικό» είτε στην ονομασία είτε στα προϊόντα τους πρέπει να προλάβουν να τον κατοχυρώσουν στους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς πνευματικής ιδιοκτησίας μέχρι να ολοκληρωθεί η συμφωνία για την ονομασία με την ΠΓΔΜ, ανέφερε, τονίζοντας για άλλη μια φορά ότι το ονοματολογικό έπρεπε να λυθεί και να μην χρονίζει.

«Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κινηθούν γρήγορα», υπογράμμισε ο κ. Σαββάκης προθέτοντας ότι μέχρι πριν από λίγο καμία ελληνική επιχείρηση δεν είχε κατοχυρώσει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (World Intellectual Property Organization – WIPO) το προϊόν του ως «Μακεδονικό». Αντίθετα το είχαν κάνει δύο επιχειρήσεις από την ΠΓΔΜ.

O κ. Σαββάκης σημείωσε ότι ήταν πάγιο αίτημα του Συνδέσμου εδώ και χρόνια καθώς υπάρχει κενό εκπροσώπησης της ελληνικής μεταποίησης προσθέτοντας ότι σχεδόν το μισό της ελληνικής βιομηχανικής δρατηριότητας προέρχεται από επιχειρήσεις του «βορειοελλαδικού τόξου».

«Μέχρι πρόσφατα στις προτάσεις του ΣΕΒ η βιομηχανία δεν ήταν προτεραιότητα», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ σημειώνοντας ωστόσο ότι πρέπει να υπάρχει πολυφωνία. «Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα με τον ΣΕΒ. Δεν διαφωνούμε στο στόχο, ίσως να διαφωνούμε στη διαδρομή αλλά και αυτό είναι υγιές», σημείωσε.

Απαντώντας για τις σχέσεις του με την κυβέρνηση ο κ. Σαββάκης αρνήθηκε για άλλη μια φορά οποιαδήποτε συναλλαγή. «Κάναμε πάντα κριτική σε κάθε κυβέρνηση, αλλά ποτέ δεν ανοίξαμε πολιτική βεντέτα και αυτή ήταν μια μορφή επιβράβευσης αυτής της τακτικής», σημείωσε.

Μιλώντας για τις κυβερνητικές κινήσεις σε ό,τι αφορά τη Βόρεια Ελλάδα ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ δήλωσε ότι έγιναν κινήσεις σε επικοινωνιακό επίπεδο και μέσω του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη υπήρξε ανοιχτή επικοινωνία με την κυβέρνηση, αλλά δεν λύθηκαν διαχρονικά προβλήματα της περιοχής.

Ο ίδιος, τάχθηκε υπέρ της αύξησης των μισθών αλλά με ταυτόχρονη μείωση του μη μισθολογικού κόστους και πρόσθεσε πως η θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων και ειδικά αυτών της μεταποίησης που αποδεδειγμένα έχουν το μεγαλύτερο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στην οικονομία.

Αν σου άρεσε κάνε