Η κυβέρνηση «ανεβάζει ταχύτητα» για τα μεγάλα έργα υποδομής

Η κυβέρνηση «ανεβάζει ταχύτητα» για τα μεγάλα έργα υποδομής

ΠΟΛΙΤΙΚΗ UPD 09:20 Δημιουργία 10/02/20, 08:30
Αρθρογράφος: Γιάννης Σαραντάκος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ

Ξένες επενδύσεις και μεγάλα έργα υποδομής εντάσσονται πλέον στους βασικοί πυλώνες του κυβερνητικού έργου, με τον πρωθυπουργό να ποντάρει ουσιαστικά σε αυτούς τους δύο τομείς για την πλήρη αναστροφή του οικονομικού κλίματος στην χώρα.

Ο κ. Μητσοτάκης μετά από τη σειρά επισκέψεων που έκανε σε Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και στον αραβικό κόσμο για την προσέλκυση επενδύσεων, «ανεβάζει ταχύτητα» και στο μείζον ζήτημα της άμεσης προώθησης μεγάλων έργων υποδομής που και την απασχόληση θα τονώσουν και θα μετατρέψουν τη χώρα σε πύλη προς την Ευρώπη. Μαζί με τον υπουργό Υποδομών, κ. Κώστα Καραμανλή, με τον οποίο υπάρχει άψογη συνεργασία, βρέθηκαν το Σαββατοκύριακο στην Κρήτη προκειμένου να θεμελιώσουν το νέο αεροδρόμιο Ηράκλειου, στο Καστέλι.

Εκτός όμως από αυτό το έργο, το οποίο θα ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε και την εκκίνηση των διαδικασιών για την κατασκευή του Βόρειο Οδικού Άξονα Κρήτης. Όπως είπε, ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί το 2021, ενώ σε βάθος έξι έως εννέα μηνών από σήμερα θα κατατεθούν οι τελευταίες μελέτες που εκκρεμούν από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

«Η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους τις υποδομές που της αξίζουν» υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Οι δεσμεύσεις που ανέλαβα απέναντι στην Κρήτη για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής ισχύουν στο ακέραιο. Όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει είναι πολύ αυστηρά».

«Ο δρόμος, λοιπόν, αυτός μπορεί να προκηρυχθεί και θα προκηρυχθεί εντός του 2021. Από εκεί και πέρα ο ορίζοντας υλοποίησής του εξαρτάται από τις τελικές τεχνικές προδιαγραφές. Θεωρώ, όμως, ότι άπαξ και το έργο προκηρυχθεί, θα μπει πια και αυτό στις ράγες και θα υλοποιηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα οποία θα έχουμε ορίσει», κατέληξε.

Σε αυτά τα έργα θα πρέπει να προστεθεί η «γραμμή 4» του Μετρό της Αθήνας, ο διαγωνισμός για την οποία ολοκληρώνεται αυτή την περίοδο, αλλά και η ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης που προγραμματίζεται για την Άνοιξη του 2023. Πρόκειται για έργα που ενισχύουν την ελληνική οικονομία, καθώς βοηθούν αποφασιστικά τις διεθνείς μεταφορές (ειδικά στη βόρειο Ελλάδα εκτός από το Μετρό, «τρέχει» και η επένδυση στον ΟΛΘ ) και τον τουρισμό, ενώ δημιουργούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Την ίδια στιγμή, οι συζητήσεις στο εσωτερικό της κυβέρνησης για επίσπευση της λήψης θετικών μέτρων στη φορολογία συνεχίζονται. Η περαιτέρω μείωση του ΕΝΦΙΑ καθώς και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών έχουν προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Xrimaonline.gr, μια εκ των δυο αποφάσεων μπορεί να ανακοινωθεί πολύ νωρίτερα.

Την Παρασκευή ο πρωθυπουργός θα τοποθετηθεί στη Βουλή (απαντώντας σε ερωτήσεις του κ. Τσίπρα και της κυρίας Γεννηματά) για τις εργασιακές σχέσεις και δεν αποκλείεται να δώσει μία πρόγευση των θετικών αποφάσεων που προτίθεται να λάβει.

Αν σου άρεσε κάνε